شناسهٔ خبر: 53118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد:

باید در طرح جامع آتی به حاشیه شهر همدان توجه ویژه شود

نشست جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع شهر همدان در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در این جلسه خلاصه‌ای از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته و روند پیشرفت این پروژه را ارائه و تأکید کرد: طرح جامع با توجه به اهمیت آن در اولویت اقدامات این اداره کل قرارگرفته و دغدغه‌ها و مشکلات شهر و شهروندان در فرایند تهیه این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته و خواهد گرفت.

در ادامه این نشست صمیمی، آیت اله طه محمدی رهنمودهایی را جهت حل مشکلات شهروندان بیان نموده و گفت: توجه به حمل‌ونقل سریع و آسان و دسترسی تمامی مردم به نقاط مختلف شهر در کمترین زمان و هزینه و توجه به حمل‌ونقل عمومی و تشویق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شهر باید در این طرح دیده شود.

امام‌جمعه همدان در ادامه یادآور شد: باید در طرح جامع به مباحث اقلیمی ویژه شهر همدان در شهرسازی از جمله جهت تابش آفتاب، باد و... در جهت‌گیری ابنیه، طراحی ساختمان‌ها و مکان‌یابی کاربری‌های کلان‌شهری، بعد زیبایی‌شناسی و زیبایی بصری شهر در جهت جذب گردشگران توجه شود.

وی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن سایت ویژه اداری جهت جمع‌آوری ادارات و سازمان‌ها در مکانی واحد در جهت کاهش مشکلات مردم و تسهیل دسترسی آن‌ها به ادارات مختلف عنوان کرد: توجه به حاشیه شهر همدان در طرح جامع آتی و حرکت در جهت حل مشکلات آن‌ها و همچنین توجه به مباحث اقتصادی در ارائه طرحی جامع و آینده‌نگر از جمله مسائل مهم مدنظر ما در این طرح است.

در ادامه دکتر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات شهر و شهروندان پرداخته و بیان کرد: توجه به چگونگی توسعه پیرامونی شهر با توجه به نیازهای آتی، نحوه دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر، حفظ اراضی کشاورزی و باغات پیرامون، ارائه طرحی که بتواند نیازهای شهر همدان در چند دهه آتی را پوشش دهد از جمله مباحث مهمی است که باید در این طرح دیده شود.

گفتنی است این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت این طرح مقرر گردید جلسات دیگری نیز در این راستا برگزار گردد.

نظر شما