شناسهٔ خبر: 53162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

انجام عملیات لکه‌گیری در ۱۵۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

لکه گیری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از برنامه‌ریزی جهت لکه‌گیری در ۱۵۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر تصریح کرد: در سال گذشته نیز لکه‌گیری در ۱۹۹ کیلومتر از محورها انجام شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل موظف به نگه‌داری راه‌های مواصلاتی است، اضافه کرد: علاوه بر این خط‌کشی به میزان هزار و ۸۴۵ کیلومتر نیز برنامه‌ریزی شده بود که بخش عمده آن به اتمام رسیده و بخشی به دلیل شرایط نامساعد جوی باقی مانده است.

عضو شـورای اداری استان اردبیل با اشاره به انجام ۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در سال گذشته از انجام روکش آسفالت در ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد.

رحمتی همچنین به ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره و تصریح کرد: از ۱۰۵ مورد نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان همگی به غیر از ۲۵ مورد ایمن‌سازی شده است.

وی با اذعان به آغاز ایمن‌سازی پنج نقطه دیگر ادامه داد: همچنین نگه‌داری ۳۵ ابنیه فنی نیز به قوت انجام می‌شود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفــر استان تأکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار راهداری در راه‌های غیرشریانی از محل اعتبارات استانی است، انتظار می‌رود فرمانداران در پیشبرد برنامه‌های راهداری با تخصیص صددرصدی اعتبارات کمک حال ما باشند.

رحمتی افزود: در هر یک از محورهای مواصلاتی به فراخور ضرورت و اهمیت محورها فعالیت‌های راهداری به قوت انجام می‌شود؛ از جمله اینکه سال گذشته ۱۰ هزار مترمکعب ترانشه‌برداری در مسیر گیوی به خلخال عملیاتی شد و هم‌اکنون شاهد جاده ایمن در آن محور هستیم.

وی افزود: با توجه به وظایف محوله به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عملیات نگه‌داری جسم راه، رویه‌های شنی، مرمت و ایمنی حریم راه، عملیات زمستانی و روکش آسفالت به صورت مستمر در طول سال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از کسب رتبه سوم کشوری استان در کاهش تلفات برون‌شهری و روستایی در سال ۹۶ خبر داد.

نظر شما