شناسهٔ خبر: 53168 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن خبر داد:

تمامی کارکنان راه‌آهن تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

رسولی عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به مصوبه اخیر هیئت‌مدیره برای تحت پوشش بیمه تكمیلی گفت: با این تصمیم كلیه نیروهای شركتی راه‌آهن دقیقا مشابه كاركنان رسمی تحت پوشش بیمه تكمیلی قرار خواهند گرفت و تأمین سهم كارفرمائی این بیمه به عهده راه‌آهن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن در سفر به زاهدان و در شورای اداری راه‌آهن جنوب شرق گفت: با حمل بیش از ۴۰ میلیون تن بار در سال ۹۵ و حمل حدود ۴۷ میلیون تن بار در سال ۹۶ طی ۲ سال متوالی در تاریخ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ركورد حمل بار در شبكه ریلی شكسته شد.

وی بابیان اینكه تحقق رشد حمل بار در سال‌های اخیر و رشد جابجایی مسافر در ایام پیك نوروز امسال نسبت به سال گذشته علی‌رغم خارج كردن تعدادی واگن با عمر بالا و ناایمن از شبكه ریلی، نویدبخش دست‌یافتنی بودن برنامه‌های اعلام‌شده راه‌آهن در افزایش حمل بار و مسافر است.

وی تصریح كرد: راه‌آهن به‌عنوان یك بنگاه اقتصادی علی‌رغم لزوم توجه به كسب درآمد بیشتر و اقتصادی اداره كردن این شركت خود را در قبال توسعه كشور و كمك به اقتصاد ملی مسئول می‌داند. بدیهی است این رویكرد راه‌آهن را با مشكلاتی مواجه می‌سازد كه در صورت تحقق ظرفیت‌های قانونی مربوطه و اقدام مسئولانه دستگاه‌های اجرائی كه قانون‌گذار برای آن‌ها تكالیفی در جهت كمك به توسعه راه‌آهن قرار داده موفقیت‌های بزرگی در عرصه اقتصاد ملی و توسعه كشور از ناحیه افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر خواهیم داشت.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن با اشاره به این‌که مدیریت ارشد راه‌آهن به‌ویژه مدیرعامل شركت درك عمیقی از ارزش سرمایه انسانی شاغل در صنعت حمل‌ونقل ریلی اعم از کارکنان رسمی، شركتی، شركت‌های پیمانكار و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در حد امكانات موجود سعی در بهبود وضعیت معیشت كاركنان و ارتقاءشان و منزلت آن‌ها دارد.

وی در این زمینه به مصوبه اخیر هیئت‌مدیره برای تحت پوشش بیمه تكمیلی قرار دادن كلیه نیروهای شركتی راه‌آهن اشاره كرد و گفت: انشاء ا... با این تصمیم كلیه نیروهای شركتی راه‌آهن دقیقا مشابه كاركنان رسمی تحت پوشش بیمه تكمیلی قرار خواهند گرفت و تأمین سهم كارفرمائی این بیمه به عهده راه‌آهن خواهد بود.

وی اضافه كرد: مدیرعامل محترم به منابع انسانی شركت به‌ویژه كارگران زحمتكش و عزیز راه‌آهن توجه ویژه و خاص دارند.
سعید رسولی در جلسه شورای اداری راه‌آهن جنوب شرق از مدیركل محترم این منطقه خواست برای ارج نهادن به مقام رفیع شهید به‌ویژه شهدا راه‌آهن، یادمانی برای بزرگداشت نام شهید در محل این اداره كل نصب نمایند.

در انتهای این نشست رسولی راهبردها و سیاست‌های راه‌آهن در ارتباط با بودجه سال ۹۷ را برای حاضرین تشریح كرد.

در این نشست آقایان آتشك مدیركل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه، داوودی رئیس مركز هماهنگی امور مناطق و سرپرست اداره كل راه‌آهن یزد، ارجونی مدیركل راه‌آهن جنوب شرق، فیروزکوهی مدیرکل راه‌آهن كرمان، رست معاون مدیركل هرمزگان و تعدادی از معاونین و كارشناسان مناطق یادشده و دفتر برنامه‌ریزی و بودجه حضور داشتند.

گفتنی است، در این سفر مسائل مربوط به برنامه‌های اجرائی و بودجه سال ۹۷ مناطق جنوب شرق، یزد، كرمان و هرمزگان طی جلسات متعدد بررسی و نهایتا در نشستی با حضور جناب آقای رسولی عضو محترم هیئت‌مدیره جمع‌بندی شد

نظر شما