شناسهٔ خبر: 53176 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی مجلس؛

تصادم سانچی باید برای تمام کشورها تجربه شود/ سازمان بنادر به خوبی توانست بحران سانچی را مدیریت کند

ولی داداشی عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: در سوانح مختلفی که در کشور اتفاق افتاده است بارها دیده‌ایم که نتیجه آن با تاخیر طولانی اطلاع‌رسانی شده است به گونه‌ای که خیلی از مردم آن سانحه را فراموش کردند ولی سازمان بنادر و دریانوردی با پیگیری مستمر خود توانست گزارش نهایی تصادم سانچی را در کمتر از ۴ ماه اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ولی داداشی درباره گزارش نهایی تصادم سانچی، اعلام کرد: سانحه سانچی یکی از حوادث تلخ سال گذشته بود چرا که ما ۳۰ نفر از نیروهای متخصص خود را از دست دادیم و قطعا این موضوع قابل جبران نیست. بر این اساس یکی از خواسته های به حق خانواده خدمه نفتکش سانچی و مردم علت این سانحه بود.

وی با بیان اینکه ازهمان روزهای اول تصادم، سازمان بنادر ودریانوردی در کمیته رسیدگی سانحه سانچی حضور داشت، خاطرنشان کرد: جمع بندی گزارش نهایی سانچی در کمتر از ۴ ماه قابل تقدیر است. حال با مشخص شدن علت حادثه؛ بخش های مختلف می توانند بیمه سانچی را پیگیری کنند.

داداشی اظهار کرد: مدیریت بحران اقدام دیگری بود که سازمان بنادر و دریانوردی در زمان تصادم انجام داد. اگر این مهم به خوبی مدیریت نمی شد احتمال آن وجود داشت که در بازخوانی جعبه سیاه تعلل صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اتفاق سانچی نشان داد که ما باید در حوزه بین الملل فعالانه تر عمل کنیم و با دیپلماسی سیاسی مانع از دخالت سایر کشورها در پیگیری موضوعات تخصصی شویم.

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از مدیرعامل سازمان بنادر  و دریانوردی تقدیر شود، گفت: بواسطه تعهد و تخصص نیروهای این سازمان  توانستیم با سرعت پرونده سانچی را به سرانجام برسانیم.

نظر شما