شناسهٔ خبر: 53192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراهانی خبر داد:

برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر خرمشهر

آلودگی معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی اظهار کرد: مانور مقابله با آلودگی نفتی صبح امروز به‌منظور ارزیابی عملکرد، شناسایی نقاط قوت و ضعف، دستیابی به آمادگی و هماهنگی تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر در هنگام بروز سوانح مربوط به آلودگی دریایی در محدوده بین اسکله‌های ۹ و خدماتی این اداره کل برگزار شد.

وی در خصوص مراحل اجرای مانور گفت: طبق سناریوی طراحی‌شده پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز جستجو و نجات فرعی بندر خرمشهر مبنی بر به گل نشستن شناور براثر عمل نکردن به‌موقع سکان، انحراف و نشت آلودگی، تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر در محل حادثه فرضی حضور یافت.

معاون اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: پس از ارزیابی موقعیت شناور، جریان رودخانه و وضعیت آب‌وهوا، عملیات مهار آلودگی به‌وسیله بوم باد شونده و جمع‌آوری آلودگی به‌وسیله اسکیمر دلتا و انتقال به تانک سیار انجام شد.

به گفته فراهانی پس از مهار و جمع‌آوری آلودگی، عملیات نجات شناور آغاز شد.

وی بابیان اینکه مانور مقابله با آلودگی نفتی با مشارکت سه فروند شناور انجام شد، گفت: این مانور نخستین مانور برگزار شده اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در سال جاری است.

نظر شما