شناسهٔ خبر: 53204 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور هیات ایرانی انجام شد؛

برگزاری اجلاس بین‌المللی بنادر تجاری در باکو

جلسه اجلاس بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها روز چهارشنبه با حضور نمایندگان ۶۵ کشور و هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی محمد راستاد معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در باکو آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه‌ها در مراسم گشایش این اجلاس گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بندر تجاری و ۱۴۰ واحد وابسته به فعالیت‌های بندری مانند شرکت‌های بزرگ کشتیرانی عضو انجمن بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها هستند.

«سانتیاگو گارسیا میلا» با اشاره به اینکه اجلاس بنادر تجاری، برای نخستین بار است که در یکی از بنادر حوزه دریای خزر برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس بستر مناسبی برای برقراری روابط میان بندرها است.

وزیر راه، مخابرات و فنآوری پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز به عنوان میزبان، برگزاری این اجلاس در بندر تجاری باکو را رویداد مهمی برای کشورش دانست و حمل و نقل و فعالیت‌های لجستیکی را از حوزه‌های مهم در اقتصاد جهان خواند. 

«رامین قلی زاده»، با اشاره به توسعه بنادر تجاری در جمهوری آذربایجان افزود: منطقه اقتصادی آزاد «الت» به عنوان مرکز حمل و نقل و تدارکات منطقه عمل می‌کند و نقش بندر جدید باکو در خاورمیانه، آسیای مرکزی، ترکیه، چین، روسیه و ایران و دیگر پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: پروژه راه‌آهن باکو- تفلیس- قارص، نیز شرایط مطلوب برای تحویل محموله از چین و آسیای مرکزی به اروپا را فراهم می‌کند.

اجلاس قبلی انجمن بین‌المللی بنادر تجاری و لنگرگاه ها در سال ۲۰۱۶ میلادی در پاناما برگزار شده بود. اجلاس انجمن بین‌المللی بنادرتجاری و لنگرگاه‌ها که امروز درباکو آغاز شده‌است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش ایرنا، مسائل تامین امنیت بنادر، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌کارگیری فناوری‌‌‌‌‌‌‌‌های پیشرفته، تاثیر فعالیت‌‌های بندری در محیط‌زیست، چگونگی سرعت بخشیدن به عملیات حمل و نقل و لجستیکی در این اجلاس بررسی می‌شود.

نظر شما