شناسهٔ خبر: 53219 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی بازدید کرد

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان/ اعلام نتایج یکم مردادماه

بازدید معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی گفت: این آزمون‌ها مهمترین و بزرگترین آزمون‌های تخصصی در سطح کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهر‌یان، معاون وزیر راه و شهرسازی‌ با حضور در دانشکده جنگ از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان بازدید کرد.

مظاهریان در این مراسم با اشاره به اینکه در این آزمون بیش از ۱۳۴ هزار نفر شرکت‌ کردند، گفت: این اولین آزمون نظام مهندسی در سال ۹۷ است و دومین آزمون نیز در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون سراسری صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در ۷ رشته اصلی شامل شهر‌سازی، معماری، عمران، ترافیک، نقشه‌برداری، تأسیسات مکانیکی و برقی‌ برگزار می‌شود و با توجه به وجود صلاحیت‌های مختلف در هر رشته شامل نظارت، طراحی و اجرا در مجموع ۱۳ آزمون برگزار خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان‌ وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به شخصیسازی سوالات آزمون برای هر داوطلب گفت: در این آزمون هر فرد به صورت شخصی و در رشته تخصصی خود سئوالات‌ را پاسخ می‌دهد و این خود اثر بسیار زیادی در صحت‌ برگزاری امتحان دارد.

مظاهریان درباره لزوم برگزاری این آزمون گفت: در دنیا معمول است که بعد از تحصیلات دانشگاهی و گذراندن ۳ سال کار تجربی‌، مهندسان باید در یک آزمون دیگر شرکت کنند و توانایی خودشان را در این حوزه‌ بسنجند. با گذراندن و موفقیت در این آزمون، مهندسان صاحب صلاحیت شده و وارد کار حرفه‌ای می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این آزمون در ۶۵ حوزه‌ امتحا‌نی برگزار‌ می‌شود،  افزود: آزمون‌ صلاحیت‌ حرفه‌ای مهندسان ساختمان، بزرگترین‌ آزمون علمی و تخصصی در کشور به شمار می‌رود.

مظاهریان‌ با اشاره به اینکه با برگزاری چنین آزمون‌هایی اطمینان مردم برای دادن اجرای کار به مهندسان‌ بیشتر می‌شود، گفت: افرادی که در این آزمون قبول شوند، پروانه اشتغال به کار با صلاحیت اجرا دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج این آزمون گفت: نتیجه این آزمون در اول مرداد ماه سال ۹۷ اعلام می‌شود و قبول‌ شد‌گان رسماً وارد خدمات‌ حرفه‌ای به مردم می‌شوند.

 

نظر شما