شناسهٔ خبر: 5322 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا شهرکی ثانوی مطرح کرد:

۷۰ درصد ترددهای جاده‌‌ای با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود/ کمبودی در بلیت اتوبوس وجود ندارد

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران با بیان این‌که بر اساس اطلاعات سازمان راهداری و سامانه ترددشمار ۶۵ تا ۷۰ درصد رفت و آمد در سطح جاده‌ها با وسایل نقلیه شخصی و بقیه با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، اظهار کرد: سهم حمل و نقل جاده‌ای در حوزه حمل و نقل عمومی نزدیک به ۹۲ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست مشترک خبری که به میزبانی سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران برگزار شد، سهم حمل و نقل جاده‌ای را در حوزه حمل و نقل عمومی نزدیک به ۹۲ درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات سازمان راهداری و سامانه ترددشمار ۶۵ تا ۷۰ درصد رفت و آمد در سطح جاده‌ها با وسایل نقلیه شخصی و بقیه با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به این‌که استان تهران رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را در کشور دارد، اظهار کرد: سهم استان تهران از جابه‌جایی حمل و نقل جاده‌ای۱۱درصد است و بیش از ۲۵میلیون سفر از مبدا استان تهران انجام می‌شود، البته ۶۵ درصد از جابه‌جایی‌های استان تهران هم مربوط به شهر تهران است.

شهرکی با بیان این‌که تا امروز ۷۸ هزار و ۵۰۰ نسخه بلیت مسافرتی پیش فروش شده است که این مورد با نزدیک شدن به ایام پایان سال اوج خواهد گرفت، گفت: امسال در زمینه بلیت سفر با اتوبوس کمبودی وجود نخواهد داشت، بنابراین جایی هم برای دلالی مسافر نیست. ضمن این‌که شهروندان نباید به دلالان مسافر اعتماد کنند. آنان بهتر است از دفا‌تر معتبر فروش شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری بلیت سفر خود را تهیه کنند و در صورت وجود مشکل به دفا‌تر نظارتی ما در پایانه‌ها مراجعه کنند، البته بررسی‌ها و اقدامات اولیه برای فروش بلیت در خارج از پایانه‌ها انجام شده تا بلیت سفر به صورت یکپارچه، در مکان‌های مختلف قابل خریدن باشد که لازم است رسانه‌ها در این زمینه همکاری کنند تا مردم به سمت خرید بلیت با روش‌های اینترنتی و دفا‌تر خارج از پایانه‌ها ترغیب شوند.

وی افزود: امسال همزمان با سفرهای نوروزی، طرح ارتقای ایمنی مسافر و سرنشین به اجرا درخواهد آمد که این فرهنگ‌سازی هم باید پایه علمی داشته باشد و همه موارد تحلیل و پردازش شود که این امر در حال رخ دادن است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران همچنین به اقدامات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در زمینه نظارت بر خدمات مسافرتی در نوروز امسال اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به دو هفته است که نظارت بر کار مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین آغاز شده است و از اردیبهشت ماه سال ۹۴ در هیچ شرایطی، برای وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی، سند حمل صادر نمی‌شود. همزمان نظارت بر مجتمع‌های خدماتی بین راهی هم در جریان است. تیم‌های مشترک کنترلی با همکاری پلیس راه، مجموعه تعزیرات و سازمان‌های ذی ربط کار نظارت بر عملکرد ناوگان را برعهده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: متولی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت است اما سازمان راهداری به دلیل رسالتی که دارد‌گاه در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به نوسازی ناوگان کمک می‌کند./

نظر شما