شناسهٔ خبر: 53233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان مازندران صورت گرفت؛

بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی از روند برگزاری آزمون

آزمون معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به همراه مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهر ساری بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از مجموعه راه و شهرسازی استان به منظور برگزاری مطلوب آزمون مذكور عنوان نمود: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر كشور در مازندران برگزار می‌شود.

نبیان اضافه كرد: سابقه كار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرك تحصیلی لیسانس تا پایان ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ میباشد .

عبداله بهادری مدیر كل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این بازدید ضمن تشكر از حمایتها و دلگرمی های نبیان نسبت به مجموعه راه و شهرسازی اظهار داشت : در این آزمون بیش از  ۸۶۰۰ نفر شركت نموده كه از این تعداد ۱۸۰۰ نفر زن و ۶۸۰۰ نفر مرد می‌باشند همچنین در حوزه ساری ۲۸۰۰ نفر، حوزه بابل ۳۱۵۰ نفر و حوزه چالوس ۲۷۰۰ نفرمتقاضی شرکت نموده اند.

وی در ادامه در خصوص رشته های مرتبط به این آزمون یادآور شد: رشته‌های معماری(نظارت و طراحی واجرا)، شهرسازی، عمران(نظارت و محاسبات واجرا)، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیك برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسی (پایه۳) بطور هماهنگ و همزمان در سراسركشور برگزار می‌شوند.

گفتنی است: آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در شهرهای ساری، بابل و چالوس برگزار می‌شود.

نظر شما