شناسهٔ خبر: 53235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شد؛

برگزاری کمیسیون ماده ۵ استان خراسان جنوبی

جلسه کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و با حضور مدیرکل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، در این کمیسیون تعداد ۶ پرونده از جمله طرح تفصیلی شهر خضری دشت بیاض و طرح تفصیلی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.

مدیركل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه گفت: در طرح ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند، مشاور بر اساس جمعیت ۱۲۰ هزار نفر برای اسکان در اراضی طراحی اولیه را ارئه كرده بود كه واقعی به نظر نمی رسید و در مراحل بعدی با توجه به وجود گسل‌های فعال در منطقه و رعایت حریم گسل، جمعیت به حدود ۵۳ هزار نفر اصلاح و طرح بر اساس این جمعیت بازنگری شد (معابر اصلی كه قبلا" اجرا شده در طرح تثبیت گردید) و در مناطق مختلف طرح، فضای سبز محلی و خطی و نیز كاربری‌های آموزشی و... با رعایت سرانه‌های استاندارد لحاظ شد.

همچنین در خصوص طرح تفصیلی شهر خضری دشت بیاض ، نیز در جلسات قبلی تمام موارد به تایید اعضاء کمیته فنی رسیده بود و تنها ۱۲ مورد درخواست‌های شهرداری و شورای شهر باید در طرح لحاظ می شد که تمامی موارد در طرح نهایی لحاظ شده و به تایید کارشناسان رسید.

مدیركل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: یک مورد درخواست شهرداری و شورای شهر مبنی بر الحاق قسمتی از اراضی در محدوده دشت بیاض در محدوده گسل در جلسه مطرح شد که به دلیل مخالفت قبلی موضوع توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، در جلسه تایید نشد و همان مباحث قبلی و طرح ارائه شده مشاور به تایید رسید.

نظر شما