شناسهٔ خبر: 53236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دیگر استان های کشور و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان گیلان آغاز شد

آزمون آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور در رشت ، لنگرود و تالش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان،  آزمون ورودبه حرفه مهندسان دراولین روز آزمون با حضور حدود ۶ هزار نفر همزمان با سراسر كشور در استان گیلان در شهرستان های رشت ، لنگرود و تالش در رشته های مهندسی معماری بخشهای ( طراحی، نظارت و اجرا )، عمران بخشهای ( طراحی، نظارت و اجرا )، تاسیسات مکانیکی ( طراحی و نظارت)، تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت)،شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان، شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با حضور در این آزمون با اشاره به اجرای صحیح قانون مهندسی ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف برگزار می‌گردد تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کار شوند که ورود کارشناسان حرفه ای به بازار ساخت وسازها نقش مهمی در کیفیت سازه ها وتاثیر آن بر ساختار شهری داردکه در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود:از مهندسان بخش ساختمان انتظار می‌رود که  پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی پایبند باشند.

خاوری مدیر کل راه وشهرسازی گیلان نیز در ادامه گفت : در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان،آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، طی امروز و فردا برگزار می‌شودكه در مجموع ۵۹۸۰  نفر برای شركت در این آزمون اعلام آمادگی كردند.

وی با اشاره به محل برگزاری آزمون خاطرنشان کرد : که این آزمون  به جهت تعداد نفرات شرکت کننده و رفاه حال شرکت کنندگان، حوزه  آزمونی نیز در لنگرود و تالش پیش بینی شده است .

گفتنی است زمان اعلام نتایج این آزمون متعقاباً اعلام و  از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

نظر شما