شناسهٔ خبر: 53245 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احمد اصغری مهرآبادی:

۶۰ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده است

مسکن مهر کردستان احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به اتمام این طرح در همه استان ها گفت: ۶۰ درصد واحدهای تحویلی مسکن مهر به متقاضیان شامل بیش از یک میلیون واحد، مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی افزود: این در حالی است که در دولت های گذشته تنها ۶۹۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده بود.

وی اضافه کرد: همه این واحدهای مسکونی با وجود محدودیت های شدید اعتباری دولت ساخته و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی با اشاره به کمک های مالی قابل توجه دولت به بخش مسکن مهر در کشور بیان کرد: کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی از محل فروش اراضی دولتی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از محل یارانه های به وزارت نیرو، اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سهم ۸۰ درصدی وزارت نیرو برای بهبود وضعیت زیرساختی این طرح تنها بخشی از این کمک ها بوده است.

وی، مهمترین مشکل مراحل پایانی تحویل واحدهای مسکن مهر در کشور را نبود خدمات زیرساختی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار مسکونی در این حوزه ساخته شده ولی به علت نبود خدمات زیربنایی، امکان تحویل نیست.

احمد اصغری مهرآبادی در مسکن مهر از نبود متقاضی برای ۱۰۰ هزار واحد در کشور خبر داد و گفت: درصدد هستیم این واحدها را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهیم تا با مساعدت دولت و این نهادها، مددجویان در آنها ساکن شوند.

مهرآبادی به نیاز ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی واحدهای مسکن مهر باقی مانده برای بسته شدن پرونده این پروژه در کشور اشاره کرد و افزود: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال به خدمات زیربنایی اختصاص دارد.
وی وصولی اقساط واحدهای تمام شده را در کشور مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد ریال وصولی اقساط تنها در بانک مسکن داشته ایم که از این محل برای بالابردن سقف وام ها و پرداخت های موردی دیگر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت مسکن مهر در آذربایجان غربی بسیار مناسب است و طبق قول های داده شده، پرونده این پروژه در صورت همکاری شرکت های خدمات رسان می تواند تا شهریورماه امسال بسته شود.

نظر شما