شناسهٔ خبر: 53265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهرامی نیا مطرح کرد؛

اجرای طرح ایمن‌سازی ۲ هزار موتورسوار در استان خوزستان

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان طرح ایمن‌سازی موتورسواران برای ۲۰۰۰ نفر در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: طرح ایمن‌سازی موتورسواران برای ۲۰۰۰ نفر در استان خوزستان اجرا خواهد شد و موتورسواران به دلیل نوع برخورد در تصادفات و نداشتن کابین و حفاظ مناسب و ضربه مستقیم پس از حادثه سهم بالایی از صدمات رانندگی را در بین کاربران جاده برخوردار بوده و بسیار آسیب‌پذیرترند و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه امری بسیار ضروری است.

بهرامی نیا افزود: با توجه آمار تصادفات در سال‌های اخیر بیشترین تصادفات در حوزه موتورسواران در راه‌های منتهی به شهرستان‌های شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان، بهبهان، رامهرمز، سوسنگرد و ایذه رخ داده است.

وی اظهار کرد: گزارش آماری نشان می‌دهد از مجموع تلفات جاده‌ای استان در سال ۹۶ (۵۷۷ نفر) تعداد ۱۴۱ نفر معادل ۴/۲۴ درصد مربوط به موتورسواران بوده است، در این طرح علاوه بر آموزش عبور و مرور ایمن در راه‌های روستایی و برون‌شهری به این موتورسواران  کلاه‌های ایمنی استاندارد به‌صورت رایگان توزیع می‌گردد.

 

نظر شما