شناسهٔ خبر: 53285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

احداث ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته در کردستان طی سال گذشته

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان از احداث ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها میزان راه‌های آسفالته روستایی کردستان به ۲ هزار و ۹۳۰ کیلومتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال احداث بوده و ۳۰۰ کیلومتر راه جدید روستایی نیز برای اجرا در حال برنامه‌ریزی است که با برگزاری مناقصه‌های جدید به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: طرح‌های روستایی در حال اجرا حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار موجودی دارد ولی اتمام یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست بررسی نیازمند حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

محمودی اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها میانگین فعلی دسترسی مردم به راه روستایی آسفالته از ۴۸.۲ درصد به حدود ۶۸ درصد میانگین کشوری می‌رسد که اتمام آن در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز حدود سه سال زمان می‌برد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان همچنین از احداث ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها میزان راه‌های آسفالته روستایی کردستان به ۲ هزار و ۹۳۰ کیلومتر رسیده است.

به گفته محمودی، برای این میزان راه روستایی حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره‌برداری آن‌ها شاخص راه‌های روستایی کردستان از ۴۶ درصد به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

میانگین راه‌های آسفالته روستایی استان در ابتدای سال ۹۲ حدود ۳۶ درصد بود که در دولت تدبیر و امید با سرمایه‌گذاری‌های مختلف این شاخص ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است.

نظر شما