شناسهٔ خبر: 53289 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن عنوان کرد:

کاهش تعرفه‌های حمل‌ بار ریلی سنگان در صورت افزایش تقاضا

نشست مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن گفت؛ در صورت استقبال از راه‌آهن تعرفه‌های حمل بار منطقه سنگان را به صورت پلكانی جهت رقابتی كردن كاهش می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق،  مرتضی علی احمدی مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع حاضرین در نخستین نشست هم اندیشی آسیب شناسی و رفع گلوگاه های ریلی و افزایش بارگیری منطقه سنگان با اشاره به كاهش تعرفه های حمل در صورت درخواست های عمده حمل بار از طریق شبكه ریلی گفت: بارهای موجود در منطقه سنگان امكان جابجایی از جاده به ریل را دارد و به عبارتی بارهای ریل پسند هستند كه با ایجاد زیرساخت های لازم می توانیم بخش عمده ای از حجم حمل ونقل بار را به سمت ریل بیاوریم.

وی افزود: افزایش بهره‌وری، ایجاد خطوط بارگیری جدید، اصلاح تعرفه ها، راه اندازی قطارهای برنامه‌ای و اجرای طرح واگن پول می تواند راهكارهای فعلی ارتقای ظرفیت سنگان باشد.

علی احمدی ایجاد وحدت رویه و مدیریت یكپاره و پرهیز از نگاه های جزیره ای توسط شركت های فعال منطقه سنگان را مهمترین عامل افزایش ظرفیت بارگیری دانست و خاطرنشان ساخت: عدم برنامه ریزی واحد و نبود یك مدیریت متمركز و نگاه های جزیره ای باعث تحمیل هزینه های اضافی به شركت ها و كندی روند تخلیه و بارگیری و افزایش تعداد مانورها و زمان توقف واگن می شود.

 مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به همین علت توصیه ما اجرای طرح واگن پول و ایجاد مدیریت یكپارچه در این خصوص است كه امیدوارم با توسعه زیرساختها و تكمیل خطوط در حال احداث توسعه ملی و رفع مشكلات و بهبود شرایط بتوانیم بهترین بهره برداری از وضعیت موجود را داشته باشیم.

مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان ساخت: حرکت‌های خوبی در راه‌آهن شرق برای جذب بار در ماه‌های اخیر صورت گرفته كه ادامه این روند رو به رشد نیازمند حمایت ستاد از اداره كل راه‌آهن شرق در جهت توسعه زیرساخت‌ها است.

 لازم به ذكر است اداره كل راه‌آهن شرق با ۱۰۰۰ كیلومتر خط اصلی بزرگ‌ترین منطقه ریلی كشور است كه در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع‌شده و علی‌رغم قدمت كم توانسته است جایگاه سوم بارگیری را در بین مناطق راه‌آهن كسب نماید.

برچسب‌ها:

نظر شما