شناسهٔ خبر: 53299 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه های استان خوزستان خبر داد:

افزايش ضريب ايمنی نشست و برخاست هواپيماها در فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز مديرکل فرودگاه های استان خوزستان از انجام عمليات پاکسازی و بهسازی حاشيه باند و رمپ پروازی به منظور افزايش ايمنی در نشست و برخاست هواپيماها در فرودگاه اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: این عملیات شامل برچیدن نی‎زارها، جمع‎آوری نخاله‎ها، تعویض سیستم روشنایی باند، نصب درپوش آبراه حاشیه رمپ، رنگ‎آمیزی ترافیکی سرویس رد و غیره است که با هزینه‎ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

وی در ادامه به عملیات بهسازی بخش‎هایی چون ساختمان سپاه و پلیس، منازل سازمانی و محاوط فرودگاه از اواسط سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساختمان پلیس فرودگاه اهواز با هزینه‎ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است که این عملیات شامل بهسازی سیستم برق و فاضلاب، رنگ‎آمیزی، نرده‎کشی، بهسازی کامل آشپزخانه، احداث پارکینگ خودرویی و غیره می‎شود. در ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی نیز سیستم برق صنعتی، باشگاه ورزشی، اتاق فرماندهی، واحد نیروی انسانی، و غیره با هزینه‎ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان بهسازی شده است.

رضایی به بهسازی منازل سازمانی فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به فرسودگی بیش از حد واحدهای منازل سازمانی فرودگاه، عملیات بهسازی منازل شامل بهسازی سیستم فاضلاب، رنگ‎آمیزی، نصب کابینت و کمد دیواری، موزاییک، در و پنجره وغیره با هزینه‎ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط واحد ساختمان این اداره کل انجام شد.

مديرکل فرودگاه‎هاي استان خوزستان با اشاره با اینکه کارهای قابل توجهی در محاوط فرودگاه اهواز انجام شده است، گفت: از آغاز زمان عملیات بهسازی تاکنون شاهد تغییرات قابل ملاحظه‎ای از جمله، تعویض تابلوهای ترافیکی، احداث و نرده‎کشی ورودی فرودگاه ، زیرسازی محل احداث پارکینگ جدید، رنگ‎آمیزی جداول مسیر ورودی و خروجی فرودگاه، نصب سرعت‎گیر در مناطق پر خطر، بهسازی ایستگاه اتوبوس، احداث زمین ورزشی، ترمیم نوار حفاری مسیر فاضلاب ترمینال جدید و غیره هستیم.

نظر شما