شناسهٔ خبر: 53306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برقراری خبر داد:

اجرای طرح گسترده احداث، اصلاح وتعریض شانه راه درمحور ترانزیتی قم- تهران

حسین برقراری سرپرست اداره راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح گسترده احداث، اصلاح وتعریض شانه راه درمحور ترانزیتی قم- تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم، حسین برقراری سرپرست اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح احداث، اصلاح وتعریض شانه راه در محور ترانزیتی قدیم قم– تهران اجرایی شد.

وی بیان کرد: این طرح در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌ساز به صورت امانی و با بهره‌مندی از عوامل فنی و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

برقراری بازه زمانی اتمام پروژه را شش ماهه و تا پایان شهریور ماه ۹۷ برآورد و تصریح کرد: طول مسیر این طرح امانی ۱۰ کیلومتر است که به صورت رفت و برگشت در طرفین راه اجرا می‌شود.

مسئول راهدارخانه آزادراه و جاده قدیم قم- تهران خاطر نشان کرد: جهت اجرای طرح احداث، اصلاح و تعریض شانه راه در محور قدیم قم– تهران، افزون بر هفت دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل گریدر، لودر، غلطک، کمپرسی و آب پاش به همراه اپراتورهای مربوطه، به طور تمام وقت به فعالیت مشغول هستند.

وی ارتفاع شانه احداثی را متغیر و بین یک تا ۶ متر برآورد کرد و توضیح داد: با عنایت به ارتفاع شانه احداثی که از میزان قابل توجهی برخوردار است که جهت بارریزی از لایه‌های سنگی استفاده می‌شود.

برقراری افزود: استفاده از زیرسازی سنگی موجب تثبیت شانه و از نشست آن تا حد قابل ملاحظه ای جلوگیری به عمل می‌آورد.

سرپرست اداره راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در خصوص مقادیر تعریضی ملحوظ در اجرای این طرح نیز اظهار کرد: میزان تعریض شانه راه در طرفین متغیر و بین سه تا شش متر است.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگانی که از مسیر اجرای پروژه عبور می‌کنند، درخواست کرد: با توجه به ترانزیتی بودن محور قدیم قم– تهران که ترافیک غالب آن ماشین آلات نیمه سنگین هستند، توجه و اجرای دقیق مقررات جاده‌ای و همکاری با عوامل اجرایی طرحهای عمرانی می‌تواند تا حد قابل توجهی از میزان حوادث جاده‌ای بکاهد. 

نظر شما