شناسهٔ خبر: 53310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرلشکر صفوی تاکید کرد؛

لزوم انجام لایروبی اروند

بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از رودخانه اروند بر لزوم انجام لایروبی این رودخانه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، سرلشکر رحیم صفوی در حاشیه بازدید از اروند رود و مجتمع بندری خرمشهر اظهار کرد: بر اساس قرارداد ۱۹۷۵ الجزایرخط تالوگ اروند رود مبنای خط مرزی ایران و عراق تعیین شد ولی پس از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی به دلیل عدم لایروبی این رودخانه ، این خط به ویژه در نزدیکی دهانه فاو تغییر یافته است.

وی افزود: علی رغم پیگیری های بسیار کشور ما برای رفع مشکل لایروبی اروند رود هنوز نتیجه ای حاصل نشده است .

صفوی ابراز امیدواری کرد که دولت عراق پس از برگزاری انتخابات و انتخاب نخست وزیر جدید به تمام تعهدات خود بر اساس قرارداد ۱۹۷۵ و مخصوصا لایروبی اروند رود عمل کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص بندر خرمشهر گفت: این بندر در حال حاضر پذیرای شناورهای بالای ۵ هزار تن است و همچنین بسیار آبادتر از بندر بصره است و مشکلی بجز لایروبی اروند ندارد.

صفوی صبح امروز به همراه هیئتی متشکل از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی به منظور آشنایی این دانشجویان با عملیات های کربلای ۴ و ۵ و فاو و شناخت بعد اقتصادی بندرخرمشهر توسط شناور از آبراه اروند رود بازدید کرد و پس از آن در نشستی با حضور مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، فرماندار و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما