شناسهٔ خبر: 53321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ملکی در تشریح پروژه‌های استان کردستان خبر داد:

احداث بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان/ اجرای پروژه‌های روبنایی و زیربنایی مسکن مهر استان

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در تشریح پروژه‌های امسال استان، احداث بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و اجرای پروژه‌های روبنایی و زیربنایی مسکن مهر استان را از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده برای سال ۹۷ برشمرد.

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح پروژه‌های سال ۹۷ استان گفت: تعیین تکلیف و شروع عملیات اجرایی تمامی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، آغاز عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات‌آباد- سنندج و پیشرفت بیشتر از ۴۰ درصد پروژه در طول سال گذشته، ایجاد تحرک در عملیات بزرگراه بیجار زنجان، تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره و اجرای چهارخطه سقز به بانه پروژه‌های بزرگراهی استان بوده که در سال ۹۷ نیز تلاشمان این خواهد بود که با همت مضاعف و مساعدت‌های مدیران استان و عنایات وزیر محترم راه و شهرسازی و با جذب اعتبارات لازم نسبت به اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها با شدت و جدیت بیشتری کار شود.

وی افزود: در بحث راه‌های اصلی نیز پروژه‌های متعددی شروع شده که می‌توان به پروژه سنندج- مریوان واریانت تیژتیژ- گاران، پروژه بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان، اشاره کرد که هدف‌گذاری این اداره کل در این خصوص نیز سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه‌های موردنظر از جمله پروژه احداث جاده جدید سنندج- مریوان با توجه به اهمیت ویژه و نقش آن در مبادلات مرزی است و خوشبختانه به اطلاع می‌رساند با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۹۶ و جذب اعتبارات مناسب هم‌اکنون این پروژه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است که اگر به همین منوال ادامه یابد در نیمه اول سال ۹۸ شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود و محورهای بیجار به همدان و کامیاران به مریوان نیز امسال به اتمام خواهند رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح استان بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در حال احداث است، تصریح کرد: بهبود وضعیت راه‌های روستایی و ارتقای شاخص برخورداری از راه روستایی مناسب در رسیدن به میانگین کشوری از جمله اهداف موردنظر بوده که امسال نیز هدف‌گذاری‌های مناسب بدین منظور انجام شده و تلاشمان این خواهد بود که این مهم یعنی بهره‌مندی روستائیان عزیز از راه مناسب آسفالته و ایمن هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

ملکی گفت: در بحث راه کارهای بزرگی را آغاز کرده و به همین منظور یکی از اهداف تعیین شده در سال جدید تلاش در راستای جذب و تأمین اعتبار لازم از طریق به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران است و در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم از طریق استاندار محترم و نمایندگان مجلس با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

ملکی در ادامه به حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن مهر امسال نیز تلاشمان بر این خواهد بود که مانده واحدهای مسکن مهر را به بهره‌برداری رسانده و به متقاضیان تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: اقدام در راستای محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر و بهبود شرایط زندگی در واحدها با تأمین حداقل‌های ممکن از جمله هماهنگی با سازمان‌های خدمات‌رسان برای تأمین آب، برق، گاز، تلفن و... اجرا و تکمیل لکه‌های تجاری به تعداد حدود ۷۰ مورد، اجرا و تکمیل مسجد در سایت مسکن مهر بهاران سنندج، اجرای ۲ دبستان ۱۲ کلاسه در سایت‌های مسکن مهر کامیاران و مریوان، آماده‌سازی شهرک‌های مسکونی سنندج- مریوان- کامیاران و بیجار، تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های مشارکتی نگین‌آبیدر، خورشیدآبیدر، ۵۴ واحدی شهرک سعدی و پروژه‌های سروش و کسری، از جمله هدف‌گذاری‌های انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان در سال ۹۷ است.

ملکی در خصوص املاک و حقوقی نیز عنوان کرد: حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی امسال نیز با جدیت و پشتکار لازم با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدام به سنددار کردن اراضی ملی گفت: سنددار کردن اراضی ملی در سطح استان کردستان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو از جمله اقداماتی است که از اولویت‌های هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۵ و اطلاع‌رسانی مصوبات کمیسیون و هم‌چنین جلسات سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری را جزو اولویت‌های اداره تحت مدیریت خود برشمرد.

نظر شما