شناسهٔ خبر: 53326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای دومین سال متوالی رخ داد:

کسب رتبه نخست مرکز مدیریت راه‌های استان همدان در کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از کسب رتبه نخست مرکز مدیریت راه‌های استان برای دومین سال متوالی در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی با اشاره به اینکه بررسی عملکرد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل و نظارت مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر نقش سیستم‌های هوشمند در ارتقای ایمنی تأکید دارد، گفت: استان همدان در مجموع ارزیابی سالیانه موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است.

رودباری افزود: دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ترددشمار، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، ثبت سوانح و وقایع، سامانه ۱۴۱ و تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر از جمله اقداماتی است که در این سنجش مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آنلاین بودن، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه، برقراری شیفت‌های منظم و دائم و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران از جمله شاخص‌هایی است که در این ارزیابی به آن توجه شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان هدف از فعالیت این مرکز را کنترل و نظارت به موقع به منظور شناسایی و معرفی خودروهایی که موجب ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند، بیان کرد و گفت: این کنترل و نظارت در راستای افزایش ایمنی انجام شده و همکاران این مجموعه با تلاش خستگی‌ناپذیر خود همواره رصد محورهای مواصلاتی را انجام می‌دهند.

گفتنی است، مرکز مدیریت راه‌های استان همدان توانسته است طی دو سال گذشته به شکل مستمر در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل (ITS) صاحب رتبه برتر کشوری شود.

نظر شما