شناسهٔ خبر: 53327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد شناورها به بندر بهمن قشم ایمن تر شد/ خارج ساز شناور مغروقه تنگسير از عمق ۱۷ متری خلیج فارس

کشتی غرق شده معاون فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردی هرمزگان از انجام موفقیت آمیز عملیات خارج سازي شناور مغروقه تنگسير از عمق ۱۷ متری آب های خليج فارس در دهانه ورودی بندر بهمن جزيره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "محمد رضا پور رجبي" در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت: شناور مغروقه تنگسير در دهانه ورودي حوضچه بندر چندمنظوره بهمن با محموله كاشي، سراميك و سنگ بادامي معدني غرق شده بود.

وی افزود: طی یکسال اخیر، عملیات خارج سازي این شناور مغروقه به همت معاونت فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان و با هدف ارتقاء ايمني تردد شناوران دریایی به انجام رسید.

به گفته پور رجبي، اين شناور با طول ۵۰ متر و عرض ۸ متر در عمق ۱۷ متري دریا واقع شده بود كه عمليات مغروقه برداري آن از ارديبهشت ماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان فروردين ماه سال جاری ادامه داشت که خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید.

معاون فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از پیچیدگی و سختی های عملیاتی این پروژه نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان كرد: موقيعت قرارگيري شناور در اعماق دریا به شكلي بود كه جريان هاي شديد آب و باد باعث محدوديت کار زير دريا می شد؛ به گونه ای که عمليات برش كاري و غواصي در اغلب ساعات روز، امکان پذیر نبود و تيم غواصي فقط یک تا دوساعت آنهم در شرايط مناسب بين زمان جزر و مد آب قادر به فعاليت بودند.

وي هزينه خارج سازي شناور مغروقه تنگسير از آب های ساحلی واقع در دهانه ورودی بندر بهمن را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام كرد.

نظر شما