شناسهٔ خبر: 53328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارگران نمونه حوزه دریایی و بندری هرمزگان تجلیل شدند

تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت دریا برای اشتغالزایی

جلسه طی آئینی با حضور رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، کارگران نمونه حوزه دریایی و بندری شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "احمد مرادی" رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در آیین تجلیل از کارگران نمونه حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان اظهار کرد: بندر شهید رجایی برای کشور ما یک بندر بسیار مهم، استراتژیک و حساس است؛ به گونه ای که ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق این بندر صورت می‌گیرد و این اتفاق بدون تلاش کارگران این حوزه میسر نمی‌شود.

وی افزود: وظیفه مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه دریایی و بندری، قدردانی از همت کارگرانی است که به توسعه کشور کمک می‌کنند و باعث پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

مرادی با تشریح اهمیت و جایگاه دریا در اقتصاد جهانی، اضافه کرد: اگر کشور ما از ظرفیت دریا به‌درستی بهره ببرد، قطعاً می‌تواند دغدغه و نگرانی مردم را در حوزه اشتغال پوشش دهد.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری های لازم، بتوانیم موضوع ایجاد اشتغال را در این حوزه دنبال کنیم.

وی در پایان سخنانش از یکایک کارفرمایانی که زمینه‌های اشتغال را فراهم کرده‌اند و با همراهی کارگران چرخ اقتصاد کشور را به گردش درمی آورند، تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: امیدوارم در سایه تلاش همکاران کارگری که در مجموعه بزرگ بندر شهید رجایی فعالیت می‌کنند، تکالیف و تعهدات خود را برای رونق بخشی به اقتصاد کشور انجام بدهیم و بتوانیم این کار را با تمام تلاش و توانایی که در افراد وجود دارد، به‌درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کار جوهره انسان است، عنوان کرد: فعالیت های کارگران می‌تواند رونق، رفاه، سربلندی، توانمندی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

عفیفی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، خاطرنشان کرد: شرایطی و ذوقی که در کارگران ایرانی وجود دارد، چنانچه در تولید کالاو خدمات متبلور شود باعث می شود کیفیت خدمات و کالاها شرایطی مطلوب پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تحقق رونق و توانمندسازی اقتصاد کشور در توان جامعه کارگری وجود دارد، ابراز کرد:  امیدوارم با هدایت درست مدیران و مسئولین حرکت روبه‌پیشرفت و سربلندی کشور به‌درستی و بهتر از پیش انجام شود.

"محمود صابری" معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز طی سخنانی از کارگران به عنوان نیروهای مولد جامعه یاد کرد و گفت: جامعه کارگری چرخ های صنعت و تولید را به حرکت در می آورند و جامعه را به سمت تغییر، پیشرفت و تکامل سوق می دهند.

"سید قباد سلیمانی" مدیر شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء که به نمایندگی از جامعه دریایی و بندری سخن می گفت، اظهار داشت: نقش جامعه کارگری در رونق اقتصاد و افزایش تولیدات کشور بی‌بدیل است و همین امر هم اهمیت حفظ شخصیت و منزلت این قشر از جامعه را مضاعف می‌کند.

وی افزود:  هرساله در مراسمی که به همت شرکت‌های کارگزار و با حمایت اداره بندر برگزار می شود، کارگران نمونه در بندر شهید رجایی مورد تکریم قرار می گیرند که امسال بالغ بر ۱۰۰ نفر از کارگران تقدیر شدند.

نظر شما