شناسهٔ خبر: 53360 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:

رشد قابل توجه امکانات هوانوردی در دولت تدبیر و امید

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: امکانات هواپیمایی در دولت تدبیر و امید رشد خوبی داشته و این تفاوت کاملا مشخص است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از ایرنا ،حسین اسفندیاری عصر شنبه در آئین افتتاح اولین پرواز شرکت هواپیمایی آتا در جیرفت گفت: توجه به حمل و نقل هوایی سبب توسعه و پیشرفت مناطق شده است و امیدوارم بزودی این مهم در فرودگاه جیرفت محقق شود. 

وی با بیان اینکه پرواز جیرفت به تهران همه روزه شد، اظهار کرد: عملیات لایتینگ (روشنایی)باند فرودگاه جیرفت در دست اقدام است که با راه اندازی این سیستم پروازهای شب هم در فرودگاه انجام خواهد شد. 

قائم مقام و سرپرست معاونت بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا هم در ادامه این نشست گفت: ۱۲ فرودگاه کوچک در کشور از خدمات هواپیمایی این شرکت استفاده می‌کنند که نوع هواپیماهای آن بسیار خوب و بروز است. 

سعید چلندری افزود: با پیگیری های نماینده مجلس جیرفت و عنبرآباد بزودی پرواز جیرفت به مشهد راه اندازی خواهد شد. 

مرز هوایی جیرفت در سال جاری به تصویب می‌رسد 

مدیرکل فرودگاه استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که مرز هوایی جیرفت در سال جاری به تصویب برسد گفت: با تصویب مرز هوایی جیرفت امکان صادرات میوه و تره‌بار جیرفت به بازارهای هدف در دنیا فراهم خواهد شد. 

علی قاسم‌زاده افزود: مساله مرز هوایی فرودگاه جیرفت از جانب سازمان هواپیمایی کشور مشکلی ندارد و با پیگیری های مسئولان در سال جاری به تصویب می رسد. 
وی تصریح کرد: فرودگاه‌های استان کرمان در سال جاری ۳۸ درصد رشد پروازی در مقایسه با فرودگاه‌های هم‌تراز در سطح کشور داشته‌اند. 

برج مراقبت فرودگاه جیرفت نیازمند بازسازی است 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه پروازهای فرودگاه جیرفت از ۳ پرواز در هفته به ۶ پرواز افزایش پیدا کرده است، گفت: برج مراقبت فرودگاه جیرفت نیازمند بازسازی است. 

یحیی کمالی‌پور دراین مراسم با بیان اینکه فرودگاه جیرفت نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان دارد، افزود: بخش برج مراقبت این فرودگاه، نیاز به تعمیر و بازسازی دارد و امیدواریم مسئولان سازمان هواپیمایی نواقص فرودگاه را برطرف کنند. 

وی از تلاش برای برقراری پروازهای جیرفت به تهران و رایزنی با ایرلاین‌های مختلف خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام گرفته موفق شدیم با مسوولان شرکت هواپیمایی آتا برای انجام و تکمیل پروازهای روزهای زوج به توافق برسیم که امروز با اولین پرواز زمینه پرواز مسافران در روزهای زوج از فرودگاه تهران به جیرفت و بلعکس فراهم شد. 

وی تصریح کرد: هواپیمای 'امبرائرئی ' از بروزترین هواپیماهای کشور در مسیر پروازی تهران - جیرفت به مسافران خدمات ارائه می دهد. 

فرودگاه جیرفت که هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب،‌کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد در شهریور ماه ۱۳۹۳ پس از هفت سال وقفه به خاطر توسعه عوامل پروازی توسط وزیر کشور مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت. 

نظر شما