شناسهٔ خبر: 53386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه طرح توجیهی آزادراه لار - بندرعباس مطرح شد:

تردد سالانه بیش از ۷ میلیون خودرو با بهره‌برداری از آزادراه لار – بندرعباس

نشست با بهره‌برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خودرو از این محور تردد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جلسه ارائه طرح توجیهی، فنی و اقتصادی آزادراه لار - بندرعباس در سالن جلسات این اداره کل و با حضور مهندس رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، دکتر جمشید جعفرپور نمایندهٔ مردم شریف شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مهندس باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و نیز حسنی معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان لارستان برگزار شد.

در این جلسه برخی از موارد تأثیرگذار بر تقاضای سفر در طرح توجیهی، فنی و اقتصادی آزادراه لار - بندرعباس از سوی مشاورین مطرح شد: ویژگی مسیر هموار و راحت بدون شیب‌های طولانی و تند و توپوگرافی مناسب منطقه می‌تواند به میزان زیادی در جذب وسایل نقلیه سنگین و حمل‌ونقل کالا به سمت شمال، غرب و شمال غرب کشور مؤثر واقع گردد.

همچنین تأثیر آزادراه شیراز - اصفهان و تقاضای ترافیک آتی این آزادراه بر روی شبکه راه‌های دسترسی به بنادر جنوبی کشور و نیز بحث پدافند غیرعامل و نیاز به احداث و افزایش کیفیت مسیرهای جایگزین برای دسترسی جنوب به شمال، غرب و شمال غرب کشور از جمله مباحثی بود که از سوی مشاورین طرح بیان شد.

با توجه به دیدگاه شبکه راه‌های کشور مبنی بر کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر دسترسی بنادر اجرای جنوب کشور به مرکز و شمال غرب کشور از طریق استان فارس و نیز توسعه آتی شهرک صنعتی لارستان و منطقه ویژه اقتصادی لارستان واقع در محدوده شرقی شهر لارستان، تقاضای ترافیک سنگین حمل‌ونقل کالا و تجهیزات را برای این محور به ارمغان خواهد آورد.

آزادراه مورد مطالعه می‌تواند نقش بسزایی را در توسعه حمل‌ونقل محصولات صادراتی و وارداتی ایفا نماید و اهمیت این موضوع در نقشه‌های تقاضای حمل‌ونقل کالا مطابق مطالعات جامع حمل‌ونقل کشور بیش از پیش نمایان است.

همچنین در این جلسه برآورد هزینه طرح، مطالعات اقتصادی و زمان بازگشت سرمایه نیز تشریح و میزان مطالعات ترافیک آن به شکل مبسوط از سوی مشاورین بیان شد.

شایان ذکر است در این جلسه از سوی دکتر جمشید جعفر پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش و دکتر سید محسن علوی نماینده مردم شریف شهرستان‌های لامرد و مهر به پاس خدمات محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تجلیل شد.

نظر شما