شناسهٔ خبر: 53404 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات اعلام کرد؛

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهینامه فنی در کشور با همکاری سازمان نظام مهندسی/ تاکید بر موضوع ایمنی در برابر زلزله

سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید دوباره بر موضوع ایمنی در برابر زلزله، اعلام کرد: موضوعات کنترل فنی و گواهینامه های فنی بسیار مورد تاکید مرکز است و این مهم نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در کشور نهادینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست ویژه اعلام نتایج طرح‌های اسکان موقت پس از زلزله در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرسش هایی را طرح کرد و گفت: آیا زلزله های رخ داده به ویژه زلزله کرمانشاه و ابعاد حادثه آن توانسته است در کاهش تلفات ناشی از زلزله تاثیر‌گذار باشد؟

وی تصریح کرد: سوالاتی از این دست که به میزان تاثیرگذاری اقدامات در برابر کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله می‌انجامد محورهایی است که به کرات و پس از وقوع زلزله‌های متعدد با آن مواجهیم.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که موضوع انتخاب طرح های اسکان موقت پس از زلزله یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد، گفت: همواره راه حل برای اسکان‌موقت، کانکس بوده است و همگان می‌دانیم که کانکس مسائل مربوط به خود را دارد و راهکاری مناسب برای زلزله به شمار نمی‌رود.

بختیاری ادامه داد: یکی از مسائلی که در اسکان موقت با کانکس مطرح است بحث آتش‌سوزی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است. در عین‌حال، در حوزه اسکان موقت راه‌حل مناسب‌تری به غیر از کانکس موجود نبود و با این وجود پس از فراخوان، پیشنهادات خوبی نیز دریافت شد.

وی تاکید کرد: مسکن یک سرمایه بسیار مهم برای مردم به شمار می رود و به همین دلیل نیز اجرای دقیق مقررات و ضوابط ساختمانی در ساخت و ساز به منظور پیشگیری از صدمات پس از زلزله یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا موضوع ایمنی در برابر زلزله را با جدیت پیگیری کند.

بختیاری همچنین گفت: گواهینامه‌های فنی ساختمانی بسیار مورد تاکید مرکز است و اهمیت این موضوع تا جایی است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب و کمک و همکاری وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، بحث کنترل فنی، گواهینامه فنی و نظریه فنی را در کشور ترویج دهیم.

نظر شما