شناسهٔ خبر: 53406 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد طی امروز و فردا در ۱۶ استان کشور/ هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر، و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها

آبگرفتگی سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی، امروز (دوشنبه) و سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه دارد که بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد در برخی از استان ها از شدت بیشتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای برای بارندگی های امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه 24 و 35 اردیبهشت‌ماه) هشدار داد. متن اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به شرح زیر است:

با توجه به مدلها و تصاویر ماهواره های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه دارد که بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد در استانهای زیر از شدت بیشتری برخودار خواهد بود:

دوشنبه ۹۷/۲/۲۴: خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شرق کردستان، شرق کرمانشاه و غرب لرستان، دامنه های کوهستانی و ارتفاعات البرز در استانهای سمنان و مازندران و قزوین.

سه شنبه ۹۷/۲/۲۵:  خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سمنان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای مازندران، گلستان و بخشهایی از مرکز اصفهان خواهد بود.

از این رو در مناطق مستعد استانهای مذکور امکان آبگرفتگی معابر، و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها پیش بینی می شود.

نظر شما