شناسهٔ خبر: 53410 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در حاشیه بازید از پروژه بازآفرینی اراک؛

نقاط دارای سازگاری با طرح تفصیلی شهر اراک سند صادر می‌شود/ به دنبال ارتقای سکونت در درون شهرها هستیم

مراسم وزیر راه و شهرسازی درحاشیه بازدید از پروژه بازآفرینی اراک، اعلام کرد: پیش‌بینی شده که برای نقاط دارای سازگاری با طرح تفصیلی شهر اراک، سند صادر شود که این اقدام از سوی استاندار استان مرکزی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه بازآفرینی ۱۳۶ واحدی مسکونی تجاری مهر و ماه شهر اراک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های بازآفرینی شهری است که طبق سیاست‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ترغیب می‌شود.

وی افزود: طرح بازآفرینی با مشارکت بخش خصوصی و توسعه‌گرها انجام می‌شود که در این پروژه سازنده‌های شهر اراک با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای را با مشارکت شرکت عمران و بازافرینی شهری ایران احداث کرده‌اند که در حال طی کردن مراحل نهایی است.

آخوندی بیان داشت: طبق اندیشه‌های ما سهم ۹۰ واحدی شرکت وابسته به ما به عنوان ذخیره نگه داشته می‌شود تا در ادامه مسیر بازآفرینی پس از انتقال ساکنان بخش سکونتگاه غیررسمی به این واحدها عملیات آزادسازی آن زمین‌ها و بازآفرینی آن مناطق آغاز شود و این چرخه ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر کیفیت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: طبق آمار بانک مسکن تاکنون بیش از ۴هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که نشان می‌دهد ما در جهت توانمندسازی متقاضیان گام برداشته‌ایم.

به گفته آخوندی، در زمان عرضه ساختمان باید متقاضی با قدرت خرید وجود داشته باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه بیان کرد: از نظر خدمات نیز در طرح تفصیلی شهر خدمات مطلوبی پیش‌بینی شده است که به عنوان نمونه می‌توان به سیستم حمل و نقل عمومی در این محل اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری صورت گرفته با استانداری استان مرکزی اظهار کرد: پیش‌بینی شده که برای نقاط دارای سازگاری با طرح تفصیلی شهر، سند صادر شود که این اقدام از سوی استاندار استان مرکزی پیگیری می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: در حال دستیابی به اهداف خود در راستای ارتقای سکونت در درون شهرها هستیم که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته مردم نیز از این طرح استقبال کرده اند لذا از نظر جنبه‌های اجتماعی و جلب رضایت عمومی نیز این طرح قابل تحمل است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور، تصریح کرد: طرح مسکن مهر از ۱۰۰ها پروژه تشکیل شده است که پرونده بسیاری از این پروژه‌ها بسته شده و بخشی از آنها نیز بدون متقاضی مانده‌اند. البته بخشی دیگر نیز به خدمات زیربنایی و روبنایی نیاز دارند که در صورت هماهنگی با نهادهای مربوطه مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.

نظر شما