شناسهٔ خبر: 53424 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری پنجمين نشست كميته تخصصی تدوين فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافيك پیارک

پیارک طی برگزاری پنجمين نشست در رابطه با اقدامات مورد نیاز در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ برخط اصطلاحات تخصصی راه نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید اعضای كمیته‌های تخصصی هر كشور نسبت به ترجمه لغات جدید به زبان همان كشور جهت درج و به‌روزرسانی فرهنگ اصطلاحات پیارك اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پنجمين نشست كميته تخصصی تدوين فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافيك مجمع جهانی راه (پيارك) با حضور اعضای اين كميته شامل كشورهای اسپانيا، بلژيك، فرانسه و سوييس در ساختمان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كشور برگزار شد.

مهران قربانی عضو هیئت عامل این سازمان و نماینده تام‌الاختیار ریاست سازمان در امور ایمنی، با اشاره به اینكه این نشست تخصصی از ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت سال جاری در تهران و اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های این كمیته مبنی بر تهیه و تدوین فرهنگ لغات و اصطلاحات تخصصی پیارك به زبان‌های كشورهای مختلف برای دوره چهارساله ۲۰۱۹ – ۲۰۱۵ بررسی‌های كارشناسانه در این نشست انجام شد.

وی افزود: در این نشست موضوعات تخصصی در زمینه اصطلاحات فنی مهندسی پل و تونل‌، راه‌سازی و نگهداری راه، ایمنی و فرهنگ ترافیك مورد بررسی قرار گرفت و همچنین فرآیند تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه نیز مطالعه و بررسی شد.

قربانی توضیح داد: طی برگزاری این نشست در رابطه با اقدامات مورد نیاز در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ برخط اصطلاحات تخصصی راه نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید اعضای كمیته‌های تخصصی هر كشور نسبت به ترجمه لغات جدید به زبان همان كشور جهت درج و به‌روزرسانی فرهنگ اصطلاحات پیارك اقدام نمایند.

گفتنی است ایران یكی از اعضای كمیته تخصصی تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافیك مجمع جهانی پیارك است و هم اكنون فرهنگ و اصطلاحات راه و حمل و نقل به طور كامل به زبان فارسی ترجمه شده است و پس از تأیید دبیرخانه بین‌المللی پیارك در سایت آن مجمع قرار می‌گیرد

اضافه می‌نماید نمایندگان مجمع جهانی راه (پیارك) از كشورهای اسپانیا، بلژیك، فرانسه و سوئیس ضمن قدردانی از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران شرح مبسوطی از فعالیت‌های كشورشان را ارائه داشتند

نظر شما