شناسهٔ خبر: 53428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

آزادسازی ۳۷۵ کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آزادسازی ۳۷۵ کیلومتر از حریم راه‌های استان در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار کرد: این اقدام به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه و به منظور پیش‌بینی توسعه آتی جاده‌ها انجام شده است.

وی افزود: آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت و آمد خودروها، نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

پرورشی خرم، رسیدگی به مسائل حریم را از دیگر اقدامات اجرایی عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد پس از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

وی ابراز کرد: در این مدت مجوز ساخت ۵۲ مورد در استان همدان صادر شده است.

معاون راهداری همدان از جمع‌آوری و رفع تجاوز از حریم ۲۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد و گفت: در فروردین‌ماه امسال همچنین دستور توقف کار ۷ مورد نیز انجام شده است.

این مسئول، کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده‌ها را از دلایل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و یادآور شد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شود.

حمید پرورشی خرم، پاک‌سازی ۹۱۸ کیلومتر شانه و حریم راه از نخاله و زباله را از دیگر برنامه‌های اجرایی این معاونت برشمرد و بیان کرد: ۲۰۷ عدد پاک‌سازی سطح راه از لاشه حیوانات نیز در این مدت انجام شده است.

نظر شما