شناسهٔ خبر: 53449 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

افزایش ۴درصدی جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان/ ترابری ۳.۸ میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا و ترابری ۳.۸ میلیون نفر- سفر در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی نخستين ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،" اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان مربوط به دوره يك ماهه نخست سال ۹۷ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۱۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به افزایش ۴.۱ درصدی تخليه و بارگيري کالای نفتي و غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۹۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳ میلیون و ۴۲ هزار و ۲۲۳ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزايش ۱۵.۴درصدی صادرات غير نفتي

به گفته عفیفی پور، طی يك ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۲ ميليون و ۸۴۷ هزار و ۳۲۵ تن انواع كالاهاي غیرنفتی از طریق بنادر هرمزگان صادر شد که شاهد رشد ۱۵.۴ درصدی، در اين بخش از عملیات بندری بودیم.

وی از واردات ۶۷۵ هزار تن و کابوتاژ ۸۴۶ هزار و ۷۹۶ تن از اینگونه کالاها خبر داد و افزود: همچنین، بالغ بر ۲۴۵ هزار تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و بیش از ۴۲۴ هزار تن نیز ترانزیت شد.

ترانزیت و کابوتاژ نفتی در بنادر رونق گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی طی يك ماهه سال جاری را یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۲۰ تن با رشد ۷.۶درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ يك میلیون و۶۶۵ هزار و ۳۱۰ تن از این گونه محموله ها به ثبت رسید که رشد ۲۱.۵درصدی داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۷۸ هزار و۳۳۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بنادر این استان شد که کاهش ۲۷درصدی داشته است.

این مقام مسؤول همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی با حجمی معادل يكهزار و ۸۵۶ تن خبر داد.

جابجایی ۱۷۴۰۰۰ کانتینر در پیشرفته ترین بندر ایران

وی با اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۷۳ هزار و ۸۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد .

ثبت تردد بيش از ۴۶۰۰ فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی فروردین ماه سال جاری را ۴ هزار و ۶۴۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۹۳ فروند مربوط به کشتی های بالای هزار تن و ۴ هزار و ۱۴۹ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

ترابری ۳.۸ میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور در پایان اهمیت و جایگاه مهم استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران را نیز یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای ارديبهشت ماه، ترابری ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفرسفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

نظر شما