شناسهٔ خبر: 53450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تاکید کرد:

برخورد قانونی با متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی

اراضی ملی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: حفظ حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تصرف اراضی و كوتاه كردن دست افراد فرصت طلب از اهم وظایف یگان حفاظتی بوده و تلاش می کنیم تا با اقدام به موقع، برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی براساس قانون صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، عبداله بهادری در نشست تیم تلفیقی بازرسان یگان حفاظت و سازمان ملی زمین و مسکن کشور که با حضور سرهنگ همت زاده جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی کشور، سرهنگ پاسدار محمود آهنگری فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی مازندران و مهندس علی قاسمی مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه شهرسازی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران به عنوان یك استان ویژه بوده و تشكیل و فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن با هدف حفظ و صیانت از اراضی ملی است.

وی از دستگاه ‌های اجرایی و قضایی خواست همانند گذشته و بیش از پیش، همكاری و تعامل مناسبی برای برخورد با متخلفان در این حوزه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: ماموریت این یگان رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول وغیر منقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ها است.

همچنین جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن كشور گفت: اولویت نخست یگان حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی بوده و باید کاری کنیم که با حضور مقتدرانه، پوشش مناسب انتظامی و استفاده از امکانات روز بتوانیم از تصرف اراضی جلوگیری کنیم.

سرهنگ همت زاده با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان راه و شهرسازی انجام شود، اظهار داشت: تلاش شده تا افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در این یگان‌ها به کار گرفته شوند.

در ادامه سرهنگ آهنگری فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی مازندران اظهار داشت: برقراری نظم و امنیت در حوزه اراضی دولتی و املاك و حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی، تحویل اراضی بلامعارض به یگان و راه اندازی سامانه یکپارچه حفاظت از اراضی برابر طرح جامع و رفع تناقضات آماری بانک زمین استان و کشور از مهمترین اهداف و برنامه های كاری یگانهای حفاظتی است.

گفتنی است: در پایان این نشست مدیر کل راه و شهرسازی مازندران ضمن تشریح موضوعات مطروحه، رضایتمندی خود را نسبت به فرماندهی و کارکنان یگان حفاظت بخاطر تلاش و کوشش و جدیت در امور محوله صیانت اموال عمومی اعلام و اظهار کرد: در آینده نزدیک بعد از ساماندهی ادارات شهرستان های تابعه، یگان حفاظت را تقویت می کنیم چراکه اعتقاد داریم یگان اقدام خوب و مطلوبی داشته و خواهد داشت.

نظر شما