شناسهٔ خبر: 53466 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش عملکرد خوب سازمان بنادر در خدمات رسانی به مشتریان؛

نمره قبولی ممیزان شرکت IMQ ایتالیا به سازمان بنادر/ تایید رویکرد سازمان بنادر در تقویت زیرساخت‌های آی‌تی و نرم‌افزاری/ حضور سازمان بنادر در جوایز ملی تعالی سازمانی

جلسه سازمان بنادر و دریانوردی پس دو روز ممیزی فشرده توسط ممیزان شرکت IMQ ایتالیا، با ۶مورد نقاط مثبت و ۸ مورد فرصت‌های بهبود برای اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در مراسم اختتامیه ممیزی نهایی صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت توسط  موسسه IMQ ایتالیا، آلفرد کاربدیان سر ممیز این شرکت با ارائه گزارشی از فرایند ارزیابی انطباق سازمان بنادر با استانداردهای ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله دوم ممیزی ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ برای اخذ گواهی‌نامه سیستم مدیریت کفیت به شرکت IMQ در ایتالیا معرفی می‌شود.

عملکرد خوب سازمان بنادر در خدمات رسانی به مشتریان

در این گزارش که در سه بخش و بر پایه یافته های تیم ممیزی ارائه شد آمده است: استفاد گسترده سازمان بنادر از نرم‌افزارهای موثر مانند سما، سامانه جامع مدیریت سواحل، سامانه جامع مناطق ویژه بندری و غیره نشان دهنده رویکرد این سازمان در تقویت زیرساخت‌های آی تی و نرم افزاری است.

بنابر اعلام سر ممیز شرکت IMQ ایتالیا، نقاط مثبت در بخش های است که سازمان بنادر فراتر از الزامات استانداردها و معیارها عمل کرده است.

براساس این گزارش، "مشخص بودن اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به آن و اقدامات موثر برای انجام ممیزی داخلی " از دیگر نقاط مثبت سازمان بنادر در فرایند ممیزی نهایی محسوب می‌شود.

به گفته آلفرد کاربدیان، سازمان بنادر در راستای خدمات‌رسانی به مشتریان در اکثر فرایندها کلیدی و محوری بسیار خوب عمل کرده است؛ چنانکه کاهش میانگین زمان ارائه خدمات به ویژه در زمان ثبت شناور و زمان صدور مجوز های عملیات بندری و دریایی دیده می شود.

تلاش گسترده سازمان بنادر و دریانوردی جهت انطباق فعالیت‌های خود با نرم‌ها و استانداردهای بین‌المللی مثل استانداردهای آموزش و تدوین آنها با ضوابط آیمو و قرار گرفتن در لیست سفید آیمو از نکات مثبت این سازمان در فرایند ممیزی است.

یافته‌های ممیزی در بخش فرصت‌های بهبود

سرممیز شرکت IMQ ایتالیا در بخش دوم این گزارش در خصوص توصیه های بهبود و احتمال ورود به مرحله عدم انطباق در برخی از روندها، تاکید کرد: در برنامه سما که بر اساس اهداف سازمان بنادر پایش می شود، بین پیشرفت واقعی افراد و پیشرفت ثبت شده ، بعضا عدم انطباق دیده می شود.

وی بازنگری شاخص ها از نظر تناسب و کفایت را به مسئولان سازمان بنادر توصیه کرد و افزود: با توجه به فعالیت سازمان بنادر در حوزه آموزش های داخلی و خارجی ، تاکید می شود برای آموزش پرسنل داخلی از راهنمای ایزو ۱۰۰۱۵ و در خصوص آموزش ذینفعان خارجی در بنادر از راهنمای ۲۹۹۹۰ استفاده شود.

سرممیز شرکت ایتالیایی IMQ گفت: سازمان بنادر و دریانوردی این پتاسیل را دارد که با بهبودهایی که ایجاد می کند، در جوایز ملی بهره وری و تعالی سازمانی ورود کند و مدل توسعه ای خودش را به مدل تعالی سازمانی تبدیل کند.

نظر شما