شناسهٔ خبر: 53480 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال کشور / متلاطم بودن خلیج فارس و دریای عمان تا روز جمعه / جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش دما در آخرین روز هفته

هوا شناسی - گردو غبار طوفان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، سامانه بارشی امروز در نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمال و بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق و غرب کشورمان فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، سامانه بارشی امروز در نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمال و بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق و غرب کشورمان فعال خواهد بود و سبب رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید به طور موقتی خواهد شد.

طی امروز بارش در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل قطع شده و بارش‌ها در نیمه غربی استان اصفهان، شرق لرستان، جنوب استان‌های همدان، مرکزی، غرب یزد، برخی مناطق از خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بارش‌هایی به همراه وزش باد در شرق هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان و شمال کرمان به صورت پراکنده خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که فردا پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی بازهم در نواحی مرکزی و شرق کشور وجود داشته باشد و در شمال استان کرمان و به صورت پراکنده برای شمال شر ق و غرب کشور هم رخ دهد.

همچنین با توجه به شدت بارش‌ها به صورت رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد طی امروز و فردا آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در اصفهان، همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، تهران، البرز، قزوین، غرب سمنان، کرمانشاه، شمال خراسان های رضوی و شمالی، گلستان، غرب یزد، خراسان جنوبی، نیمه‌غربی یزد، نیمه‌غربی اصفهان و شرق لرستان پیش‌بینی می‌شود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی حکایت از شدت بارش‌های باران در نیمه غربی استان اصفهان، لرستان و غرب یزد برای روی پنجشنبه دارد.

برای جمعه و در برخی ساعات بارش‌های پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش‌بینی شده و سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهند داشت و در همین خصوص روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است.

امروز شرق خلیج فارس همراه با باد شدید، گردوخاک و کاهش دید در بعضی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می شود و فردا پنجشنبه و جمعه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب ورزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

برای تهران امروز آسمان ابری و به ترتیب افزایش ابر و آسمان ابری همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده که همراه با وزش باد موقت خواهد بود.

بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۱، شمیرانات ۲۰ درجه خواهد بود و کمینه فردای مهرآباد ۱۲ و شمیرانات به ۱۰ خواهد رسید و فردا با دو درجه افزایش بیشینه به ۲۳ خواهد رسید.

نظر شما