شناسهٔ خبر: 53482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حسینی مطرح کرد؛

آمادگی برای ایمن‌سازی ۱۴۴ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان غربی

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۴۴ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در صورت تأمین ۴۸۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، میرعبداله حسینی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: امسال ۱۶ پروژه برای ایمن‌سازی ۶۲ کیلومتر در جاده‌های بزرگراهی، اصلی و فرعی استان پیشنهاد شده است.

میرعبداله حسینی، ایمن‌سازی ورودی شهرهای شاهین‌دژ، تکاب، مهاباد و ساماندهی تقاطع‌های ماکو، حیدرآباد و محمدیار را ازجمله این پروژه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌های احداث بزرگراه ارومیه- سرو، تعریض و بهسازی محور پلدشت- مرگنلر و تکمیل محورهای اصلی خوی- فیرورق و چالدران- آواجیق را از دیگر پروژه‌های پیشنهادی است.

وی به ساماندهی خروجی شهرهای پیرانشهر، میاندوآب به سمت شاهین‌دژ و ساماندهی گردنه قره‌تپه اشاره کرد و افزود: ۴۵۶ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های پیشنهادی اعتبار مورد نیاز است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال بهسازی و آسفالت ۸۱ کیلومتر راه روستایی در اولویت نخست حوزه راه روستایی قرار گرفته است.

حسینی با اعلام اینکه ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های راه روستایی اعتبار مورد نیاز است، اظهار کرد: بهسازی و آسفالت محور نورالدین – کوره- مژیک-پیرگل به طول ۱۹ کیلومتر در شهرستان ارومیه ازجمله پروژه‌های پیشنهادی حوزه راه روستایی است.

در حال حاضر ۲۱ پروژه ساخت بزرگراهی، راه‌های اصلی و فرعی به طول ۳۲۲ کیلومتر در محورهای ارتباطی استان فعال است.

نظر شما