شناسهٔ خبر: 53534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شکوری خبر داد:

عملیاتی شدن تعمیر و تعریض سه دستگاه پل جاده‌ای در استان قم

عباس شکوری رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از عملیاتی شدن طرح تعمیر و تعریض سه دستگاه پل جاده‌ای در سطح راه‌های استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، درراستای صیانت و ارتقای ایمنی پل‌های جاده‌ای استان قم، طرح تعمیر و تعریض سه دستگاه پل جاده‌ای در سطح راههای استان قم عملیاتی شد.

عباس شکوری مطرح کرد: با قراردادی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال طرح تعمیر و تعریض پل‌های عسگرآباد، قمرود و نایه (واقع در محورهای جاده‌ای استان قم) عملیاتی شد.

رییس اداره نگهداری پل وابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: اجرای این طرح با قراردادی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری آغاز گردید.

وی بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را یکساله و تاپایان فروردین ماه سال آینده بر آورد کرد و اظهار داشت: آیتم‌های ملحوظ در اجرای طرح تعمیر و ارتقا ایمنی سه پل فوق الذکر شامل تقویت دال عرشه و شاه تیرها، اصلاح و آب بندی درزهای انبساط (ژوئن‌ها) اجرای حفاظ، بهسازی آسفالت سطح، نصب تابلو و علائم می‌باشد.

مسئول نگهداری پل وابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم دیگر آیتم‌های اجرایی در طرح تعمیر پل‌های عسگر اباد، قمرود و نایه را شامل اجرای گاردیل در ناحیه انتقالی، تعمیر و اصلاح دیواره‌های سنگی و پایه‌ها (در پل عسگر آباد) و تعویض و اجرای رادیه و برید (جهت جلوگیری از آب شستگی) دانست و توضیح داد: دراین مرحله از طرح تعمیرات پلهای جاده‌ای استان، از فن آوریهای نوین مانند تخریب بتن با آب تحت فشار و آندهای گالوانیک پلی اوره استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از افزودنی‌های بازدارنده از خوردگی (M C I) در اجرای این طرح ادامه داد: همچنین در اجرای طرح تعمیر پل قمرود، ضمن ارتقا ایمنی آن با حفاظهای بتنی، از تعداد درز انبساط‌ها کاسته و باقیمانده آنها به وسیله تعمیر و آب بندی تقویت می‌گردند.

شکوری خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای این طرح، به وسیله نصب گاردریل و اصلاح شیب شیروانی که به صورت امانی اجرا می‌گردد، ۶۵ دستگاه پل آبرو واقع در محور قدیم سلفچگان– ساوه، ایمن سازی می‌شوند.

شایان ذکر است طی اجرای طرحی در سال گذشته ۶۵ دستگاه پل آبرو واقع در محور قدیم سلفچگان– ساوه تعریض و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شد.

نظر شما