شناسهٔ خبر: 53543 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر اقتصاد سوریه خبر داد:

تاکید دولت سوریه بر تقویت همکاری در تمامی زمینه ها با ایران

 سامر الخلیل سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه امروز (پنجشنبه) پس از استقبال از عباس آخوندی وزیر راه و مسکن و شهرسازی ایران در فرودگاه بین المللی دمشق بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه میان دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، الخلیل ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: سفر وزیر راه و مسکن و شهرسازی ایران به سوریه بیانگر تاکید دو دولت و رهبران ایران و سوریه در زمینه تحکیم و گسترش مناسبات مشترک در تمامی زمینه های اقتصادی، تجاری، مالی و بانکی است.

وی با اشاره به امضای توافقنامه اقتصادی راهبردی طولانی مدت میان تهران و دمشق، از این دیدار به عنوان یک 'فرصت مهم برای فراهم آوردن زمینه نشست های کمیته مشترک اقتصادی و کمیسیون عالی مشترک میان دو کشور' نام برد.

وزیر اقتصاد سوریه افزود: ما هم اکنون پس از فائق آمدن بر مشکلات و سختی ها در آستانه بازسازی سوریه قرار داریم؛ ما توانستیم با همکاری کشورهای شرافتمند و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران بخش عمده تروریسم را از بین ببریم و بخش مهمی از جغرافیای سوریه را باز پس بگیریم.

این مقام سوری از مرحله پیش رو کشورش به عنوان 'مرحله بازسازی سوریه' نام برده و بیان داشت: ما هم اکنون به دنبال آن هستیم تا ایران شریک واقعی ما در این مرحله باشد.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در راس هیاتی برای تبادل همکاری های اقتصادی بین ایران و سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال وزیر اقتصاد این کشور قرار گرفت.

دیدار عباس آخوندی از دمشق برای حضور در نشست مقدمه کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور سوریه و ایران است.

هیاتی از بخش خصوصی ایران، وزیر راه و مسکن و شهرسازی را در این سفر همراهی می کند.

آخوندی قرار است در طول سفر خود به دمشق دیدارهای دو جانبه ای با مقامات بلند پایه کشور سوریه برگزار کند.

موضوع محوری این دیدارها مقدمه ای برای برگزاری کمیسیون عالی در بخش اقتصادی است که در روزهای آینده با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور ایران و سوریه برای قراردادهای نهایی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما