شناسهٔ خبر: 53544 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر عباس آخوندی به سوریه صورت گرفت؛

تهران و دمشق راه های همکاری در بازسازی سوریه را بررسی کردند

نشست حسین عرنوس وزیر مشاغل عمومی و مسکن سوریه در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، راه های همکاری دو کشور در زمینه ساخت وساز و عمران در دوران بازسازی سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، آخوندی در این دیدار بر حمایت کشورمان از سوریه در تمام زمینه ها به ویژه برای کمک به توسعه و برنامه ریزی برای بازسازی شهرهای آسیب دیده این کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که ایران دارای تجربه فراوانی در حوزه های ساخت وساز و احداث جاده ها و ساختن پل ها است.

وزیر راه وشهرسازی ایران، همچنین خواهان رایزنی و ارائه پیشنهادهایی در زمینه طرح های ویژه در ارتباط با مناطق مسکونی حاشیه نشینی و تمام مسائل مربوط به حوزه مسکن و تاسیسات زیربنایی سوریه شد.

وزیر مشاغل عمومی و مسکن سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری میان دمشق - تهران در زمینه بازسازی و توسعه کار مشترک در حوزه های مشاغل عمومی، جاده ها و مسکن تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی صبح امروز در راس هیاتی برای تبادل همکاری های اقتصادی بین ایران و سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال سامر الخلیل وزیر اقتصاد این کشور قرار گرفت.

موضوع محوری این نشست مقدمه ای برای برگزاری کمیسیون عالی در بخش اقتصادی است که در روزهای آینده با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور ایران و سوریه برای قراردادهای نهایی انجام خواهد شد.

آخوندی همچنین قرار است در طول سفر خود به دمشق دیدارهای دو جانبه ای با مقامات بلند پایه کشور سوریه برگزار کند.

برچسب‌ها:

نظر شما