شناسهٔ خبر: 53567 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گفتگو با قهرمان قایقرانی آسیا و جهان:

مسئولان به توانمندی معلولان ایمان بیاورند/ ورزش مرا در مسیر انگیزه و تلاش قرار داد

عکس ترکیبی طهماسبی کارمند سازمان بنادر و دارنده عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی چهارم جهان در رشته قایقرانی، می‌گوید: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا فعالیت معلولان در رشته‌های مختلف به معرض نمایش گذاشته شود و مسئولان و دست‌اندرکاران بیش از پیش به توانمندی معلولان ایمان بیاورند و فضا را برای فعالیت این قشر در اقصا نقاط کشور فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان‌هایی است که به واسطه فعالیت خود در حوزه بنادر، معمولا افرادی را به کمک  می‌طلبد که در یکی از رشته‌های ورزشی مرتبط با آب و دریا فعالیت داشته باشند. بدین‌منظور و برای معرفی وجه دیگری از فعالیت‌های نیروی انسانی فعال در بنادر با ورزشکاران صاحب‌نام آن سازمان به گفتگویی کوتاه پرداختیم. گفتگویی که در بردارنده دو روی مختلف از افرادی است که در سازمان به عنوان کارمند و در رشته ورزشی به عنوان قهرمان فعالیت می‌کنند.

اکبر طهماسبی ۳۹ ساله که متولد خوزستان است در حال حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی مسابقات پاراکانوی آسیا (قایقرانی معلولان) به سر می‌برد. طهماسبی برای چهارمین سال متوالی است که به اردوگاه تیم ملی قایقرانی معلولان آسیا دعوت شده است و به گفته خودش به غیر از قایقرانی در رشته‌های مختلفی از جمله پاراگلایدر، شنا، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، تیس روی میز و والیبال فعالیت داشته است.

به گفته این قهرمان ورزشی، وی قایقرانی را از سازمان بنادر و هنگامیکه در این سازمان به کار مشغول بود آغاز کرد و ادامه داد.

طهماسبی می‌گوید: قایقرانی را زمانیکه از بندر امام‌خمینی به تهران برای فعالیت در سازمان آمدم، پیگیری کردم و توانستم با تمرینات و فعالیت‌های ورزشی که پیش‌تر داشتم در تیم ملی پذیرفته شوم و این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم.

این قایقران در سال‌های متعدد از سال ۹۲ تاکنون مدال های مختلف انفرادی و تیمی را کسب کرده است.

وی می‌گوید که به رشته ورزشی قایقرانی علاقه فراوانی دارد زیرا این ورزش را یکی از ورزش‌هایی می‌داند که بر قدرت تمرکز تکیه دارد و همین ویژگی می‌تواند به وی در انجام بسیاری از امور یاری برساند.

طهماسبی دارنده مدال قهرمانی جهانی قایقرانی پرتقال است. همچنین قهرمانی آسیا در ازبکستان از جمله مواردی است که در رشته قایقرانی برای ایران کسب کرده است.

در سال ۹۶ عنوان قهرمانی آسیا در قایقرانی تیمی و انفرادی را در تایلند و در سال ۹۵ قهرمانی آسیا را در ازبکستان و عنوان مقام چهارم قایقرانی انفرادی جهان در آلمان در سال ۹۵، را به دست آورده است.

طهماسبی از سال ۷۹ به عنوان کارمند شرکتی در رشته نرم‌افزار کامپیوتر در بندر امام‌خمینی فعالیت داشت و در سال ۸۶ تهران آمد و با شرکت‌هایی که پیش‌تر در بندر امام‌خمینی فعالیت داشت در تهران ادامه همکاری داد تا سال ۸۹ که در همان سال، قرارداد شرکتی وی به قرارداد مستقیم تبدیل شد. این قایقران که در عین‌حال، در سال ۹۲ به عنوان کارمند پیمانی در سازمان بنادر و دریانوردی به کار مشغول شد و هم‌اکنون در بخش ارزشیابی سازمان بنادر و دریانوردی مشغول به کار است.

طهماسبی از کار خود در سازمان بنادر راضی است و می‌گوید: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا فعالیت معلولان در رشته‌های مختلف به معرض نمایش گذاشته شود و مسئولان و دست‌اندرکاران بیش از پیش به توانمندی معلولان ایمان بیاورند و فضا را برای فعالیت این قشر در اقصا نقاط کشور فراهم کنند.

وی همچنین ورزش کردن را یکی از راهکارهایی می‌داند که به او در ادامه مسیر، ایجاد انگیزه و تلاش برای موفقیت‌های روز افزون فراوان یاری کرده است. طهماسبی خواست تا ورزش کردن یکی از الزامات فعالیت در مجموعه بزرگ راه و شهرسازی باشد.

گفتنی است، تیم ملی قایقرانی معلولان ایران حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را در برنامه‌های خود دارد.

نظر شما