شناسهٔ خبر: 53595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایند مردم بویراحمد و دنا برگزار شد:

آیین کلنگ‌زنی پروژه اجرا، بهسازی و آسفالت محلات بلهزار و مهریان

مراسم کلنگ‌زنی پروژه اجرا، بهسازی و آسفالت محلات بلهزار و مهریان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده مردم شریف شهرستان بویراحمد و دنا و نیز جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ اجرا، بهسازی و آسفالت محلات بلهزار و مهریان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

در ابتدا این آیین محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در راستای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و دولت تدبیر و امید مبنی بر بازسازی و بهسازی محلات فرسوده و در قالب طرح بازآفرینی که مدتی است شروع شده است وزارت راه و شهرسازی وارده محلاتی شده که از نظر امکانات زیربنایی ضعیف هستند.

 علیمردانی عنوان کرد: امروز به یمن ماه مبارک رمضان این طرح کلنگ‌زنی شد، مجری طرح و تأمین اعتبار پروژه راه و شهرسازی استان است.

وی افزود: مدت قرارداد چهار ماه و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه مذکور است و در قالب ۲۵ درصد ابلاغی نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ادامه آسفالت در این دو منطقه اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای سال ۹۶-۹۷ از این محل ردیف بودجه، برای حوزهٔ بویراحمد و دنا گرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج، لیکک و گچساران طرح‌های ویژه‌ای در حال انجام است، افزود: در دهدشت نیز مطالعات آن انجام و به زودی طرح بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی آغاز می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای آسفالت برای محلات دولت‌آباد، اکبرآباد، زیرتل با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دست اقدام داریم، احداث مدرسه ۶ کلاسه مهریان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، اجرایی مرکز درمانی بلهزار در حال برگزاری مناقصه، اجرای اسفالت محله شرف‌آبادها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال را برای سال ۹۷ را در حال مطالعه داریم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی در آینده نزدیک تأکید کرد: راه‌اندازی این دفاتر هم کار ما را پشتیبانی می‌کند هم پل ارتباطی ماست با مردم.

علیمردانی گفت: یک وام ۴۰۰ میلیون ریالی با تعداد ۲۰۰ فقره برای کسانی که در محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند با داشتن شرایط مدنظر، برای امسال در نظر گرفته شده است.

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اعلام جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر در این مناطق بیان کرد: این مناطق در زمینه آسفالت، روشنایی معابر، شبکه‌های برق، فضاهای آموزشی، تفریحی و ورزشی مشکلات فراوانی دارد که عمده تلاش ما رفع همین معضلات است.

غلام محمد زارعی ادامه داد: باید همه مناطق را به یک شکل نگاه کرد امروز عملیات بهسازی و آسفالت معابر روستای بلهزار را با ۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌کنیم و در راستای آن در قسمت بالای دانشگاه آزاد و روستای دیگر بلهزار نیز به همین ترتیب فعالیت می‌کنیم.

زارعی اعتبار این پروژه را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ تا ۱۰ میلیارد ریال دیگر برای تأمین اعتبار مناطق دیگر روستای بلهزار افزایش پیدا می‌کند.

زارعی در ادامه بیان کرد: در حوزه عمران و بهسازی این مناطق مبلغ ۷ میلیارد تومان اعتبار مربوط به وزارت راه، مسکن و شهرسازی اعتبار دریافت کردیم.

نظر شما