شناسهٔ خبر: 5364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

اجرای طرح جهادی راهداری در استان تهران/ افزایش دوربین‌های نظارتی

سفرهای نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فعال شدن طرح جهادی راهداری در این استان برای تسریع در رفت و آمد مسافران نوروزی خبر داد.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای ایام نوروز در دست اقدام دارد اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور طرح جهادی راهداری نوروزی در محورهای استان تهران از ۱۰ اسفند با هدف ارتقای ایمنی و بهبود سطح سرویس راهداری استان تهران همچنین منظرآرایی، زیباسازی و پاکیزه سازی حاشیه و حریم راه‌های مواصلاتی استان تهران شروع شد و تا ۲۵ اسفند ادامه داشت. این برنامه‌ریزی یکی از نیازهای استان بود چون راه‌های استان نقش ملی دارد و بیش از ۲۰ درصد بار و مسافر کشور به دوش می‌کشند.

وی با بیان این‌که در ایام تعطیلات مبدا بسیاری از سفرها از استان تهران است گفت: خروج از تهران در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند آغاز شد که به دنبال آن مسیرهای پرترافیک و پر ازدحامی ایجاد شد. ضمن این‌که با توجه به تعطیلات بهم پیوسته هفته اول نوروز تقاضا برای خروج از کشور افزایش یافت که تمهیدات خاصی در نظر گرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اقداماتی که برای تسهیل عبور و مرور مسافران در مسیرهای تهران صورت گرفته اظهار کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای در اداره کل راه و شهرسازی علاوه بر استقرار تیم‌های امدادی و خدماتی به عنوان دبیر کمیسیون بین راه‌های استان تهران، اورژانس، هلال احمر، پلیس، همچنین شرکت‌های امداد خودرو و آتش‌نشانی در همه محورهای پرتردد استان تهران مستقر شدند.

واحدی اضافه کرد: بیش از هزاران نفر از همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درگیر طرح جاده‌ای و راهداری نوروزی شدند، ضمن این‌که به کارگیری بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین، ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات گشتی که مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای است از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی تهران در ایام نوروز است.

وی به افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری از ۱۸ به ۳۸ دوربین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های دیگری در طرح راهداری اعم از پاکسازی و روکش راه، لکه گیری، خط کشی، اصلاح سیستم‌های روشنایی، نصب تابلوها و علائم و تکمیل آن، اصلاح حفاظ‌های گارد ریل نیوجرسی، منظرآرایی، زیباسازی، تنقیه پل‌ها و پاکسازی سطح راه از نمکی که از فصل زمستان باقی مانده بود، انجام شد.

به گفته واحدی، مسافران نورزی در ۶ یا هفت مبدا وروی پرتردد مثل آزاد راه تهران-کرج، تهران-ساوه، تهران-قم، جاده خاوران،محور فیروزکوه و هراز همچنین محور تهران-فشم-لواسان به استان تهران باز می‌گردند و با حضور تمام تیم‌های امدادی و خدماتی، پلیس و پلیس راه مشکلی برای برگشت مسافران ایجاد نخواهد شد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما