شناسهٔ خبر: 53644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان برگزار شد:

تشکیل دومین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی در هرمزگان طی سال ۹۷

نشست دومین کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در اردیبهشت ماده ۹۷ با حضور دبیر و سایر اعضاء کمیسیون در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، دومین کمیسیون ماده ۱۲ در اردیبهشت ماده ۹۷ با حضور دبیر و سایر اعضاء کمیسیون در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

هاشمی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: به منظور نظارت بر اجرای دقیق ۲۶ فقره پرونده تخلف رانندگان در کمیسیون فوق‌الذکر مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص تخلفات انجام شده نیز عنوان کرد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای را عدم رعایت بخشنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عدم کنترل مدیر فنی، مهار بار، اضافه تناژ و سوءاستفاده از کارت هوشمند و ارسال بار خارج از سیستم اعلان بار شامل می‌گردد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل افزود: کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری با معاون حمل‌ونقل، روسای ادارات کالا و مسافر، مسئول رسیدگی به شکایات و بازرس اداره کل، حراست اداره کل و روسای انجمن صنفی مربوطه و دبیر کمیسیون ماده ۱۲ تشکیل می‌شود.

 هاشمی در ادامه چندین توصیه حمل‌ونقلی به شرکت‌های حاضر در جلسه گفت: نکات ذیل باید توسط شرکت رعایت گردد این نکات مهم و کلیدی از قبیل رعایت ضوابط مدیر فنی، بررسی اسناد حمل و رانندگان و کامیون که باعث جلوگیری از انجام تخلف می‌باشد.

شایان ذکر است در این کمیسیون سوءاستفاده از کارت هوشمند و عدم رعایت ضوابط مدیر فنی از اهم تخلفات شرکت‌های متخلف از قوانین و حاضر در این کمیسیون بود.

نظر شما