شناسهٔ خبر: 53649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی:

خروج مرسک اثری در کاهش فعالیت بنادر ندارد/ شرکت‌های کشتیرانی نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند

کشتی مرسک تیگریس مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یحیی ضیایی با تأکید بر اینکه کشتی‌های شرکت حمل‌ونقلی مرسک حتی پیش از تحریم‌ها هم وارد بنادر ایران نمی‌شدند، اظهار کرد: این شرکت‌ تنها کانتینرهای خود را از کشور دبی وارد بنادر ایران می‌کرد، بنابراین عدم همکاری مرسک اثری در کاهش فعالیت‌های بنادر جنوبی ایران ندارد.

وی با اشاره به اینکه بخش دریایی  ایران در چند سال گذشته تحریم‌های متعددی را تجربه کرده است به باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک ناوگان ملی در کشور است که به تنهایی می‌تواند در دوران تحریم بدون هیچ مشکلی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی اظهارکرد: در تحولات اخیر تنها آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای دیگر همچنان حضور دارند، بنابراین شرکت‌های خصوصی کشتیرانی در این باره نگرانی ندارند.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ شرکت کشتیرانی در ایران فعال هستند  که بزرگترین آنها شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و برخی از اعضای اتحادیه‌ها صاحب یک تا ۱۰ کشتی هستند.

نظر شما