شناسهٔ خبر: 53650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه کرمان و راه شهرسازی استان کرمان عنوان کرد:

وقوع ۱۵۶۱ تصادف به دلیل واژگونی خودرو در کرمان/ ۵۵ درصد عامل تصادفات واژگونی خودرو است

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: شاخص‌ترین عامل تصادفات با ۵۵ درصد مربوط به واژگونی خودرو است که یک‌هزار و ۵۶۱ فقره از تصادفات سال قبل را در استان کرمان شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۳ هزار و ۱۲۲ فقره تصادف در جاده‌های مواصلاتی این استان رخ داده که ۵۹۰ فقره از آن‌ها منجر به فوت شده است.

وی با اشاره به فوت ۸۶۰ نفر در جاده‌های برون‌شهری استان کرمان طی سال گذشته عنوان کرد: شاخص‌ترین نکته در عوامل تصادفات با ۵۵ درصد مربوط به واژگونی خودرو است که یک‌هزار و ۵۶۱ فقره از تصادفات سال قبل را شامل می‌شود.

بلوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌سازی جاده‌ها تصریح کرد: از ۱۰ محوری که در استان کرمان بیشترین میزان تلفات را دارند، ۹ محور بزرگراه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: تمرکز اداره کل راهداری برای ایمن‌سازی در محورها در مقاطعی است که تصادفات رخ داده است.

وی گفت: پلیس‌راه با تمام توان در محورها حضور دارد، اما توان عملیاتی آن‌ها هم از نظر خودرویی و هم افسران و نیروهایی که اعمال جریمه می‌کنند، کم شده است.

بلوردی ابراز کرد: استان کرمان از نظر رشد فوتی‌ها با ۲۴.۳ درصد رتبه پنجم و در تعداد کشته‌ها رتبه دوم کشوری را در سال گذشته داشته است.

نظر شما