شناسهٔ خبر: 53663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تاکید کرد:

مدیریت ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای دغدغه اصلی حمل و نقل مازندران

جلسه مدیرکل راه وشهرسازی استان مازندران گفت : مدیریت ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای یک موضوع کلیدی به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران،  عبداله بهادری در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: حمل و نقل و ارتباطات از بخش های زیربنائی در اقتصاد هرکشوری به حساب می‌آید و این پدیده امروز به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب میشود.

بهادری افزود : سیاست های حمل و نقل در سراسر جهان به وضوح نیازمند رشدی هستند تا پا به پای تمایل فزاینده برای جابجائی توسعه یابند و کیفیت زندگی را حفظ کنند.

 وی خاطر نشان ساخت : در این راستا مدیریت ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای یک موضوع کلیدی به حساب می‌آید. امروز تصادفات جاده‌ای در کشور ما به دغدغه اصلی مدیران و مسئولین تبدیل شده است. که این موضوع و خسارت های مالی ناشی از آن بر خانواده ها و دولت تحمیل می‌شود.

نبیان، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : همه باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش حوادث رانندگی برداریم.

نبیان تصریح نمود :باید با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورهای گام برداریم و تمامی دستگاههای مرتبط به موضوع ایمنی می‌بایست با همدلی و تعامل در این راه تلاش نمایند.

در ادامه این نشست سرهنگ قدمی فرمانده پلیس راه استان ضمن ارائه گزارش از آمار و تصادفات در راههای استان اعلام نمودند که تردد در راه‌های استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ – ۵.۲۲ درصد رشد داشته و ۱۴ درصد در راههای روستایی افزایش تردد صورت گرفته است.

 وی یادآور شد: همچنین ۵.۱ درصد ، در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات نسبت به سال ۹۵ کاهش را شاهد هستیم.

دیو سالار از پزشکی قانونی استان نیز در این جلسه گفت:  استان مازندران از تاریخ۹۶/۱۲/۲۵ تا ۹۷/۱/۱۵، شاهد۳۲ مورد فوتی ناشی از تصادفات در استان بوده که تقریبا ً ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین در سال ۹۶ تعداد فوتی ناشی از تصادفات ۶۱۸ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است. بیشترین تعداد کشته ها عابرین پیاده بوده اند یعنی ۱۹۱ نفر را شامل می‌شوند که بیشترین برخورد با عابرین پیاده را شهرستان بابل داشته است.

فولادی رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد:  از ۵۱ نقطه حادثه خیز ۱۰ نقطه آماده برای مناقصه بوده و ۴۱ نقطه دیگر تا پایان سال مشخص خواهد شد.

در این نشست مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه کمربندی تنکابن نسبت به بستن بریدگی‌ها اقدام و تنها در این محور ۳ بریدگی باز باشد.  همچنین در بحث مهندسی ترافیک و براساس جلسه شورای ترافیک استان تایید شد که شهرهای ساری – قائمشهر آمل – بابل و تنکابن مجهز به دوربین شوند.  

نظر شما