شناسهٔ خبر: 53668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان مطرح کرد:

افزایش طول عمر آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان با اجرای رویه‌های حفاظتی نوین

بازدید مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از برنامه‌ریزی اجرای رویه حفاظتی فوگ سیل برای ۱۲۰ کیلومتر- باند از محورهای مواصلاتی استان زنجان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر گفت: استفاده ۲۵ هزار مترمربع فن‌آوری نوین ژئو سنتیک جهت افزایش طول عمر آسفالت در محورهای مواصلاتی استان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات کافی این امر در سال ۹۷ به طور کامل محقق شود.

وی با اشاره به اینکه رویه حفاظتی فوگ سیل یکی از انواع آسفالت‌های حفاظتی است و یکی از مهمترین روش‌هایی پیشگیری در نگهداری راه‌ها محسوب می‌شود، افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان موفق شد در سال ۹۶، این رویه حفاظتی را برای اولین بار در استان زنجان و در محور زنجان - بیجار مورد استفاده قرار دهد.

دست‌نشان تصریح کرد: این روش باعث افزایش عمر آسفالت به میزان سه تا پنج سال می‌گردد هزینه تمام شده فوگ سیل حدود یک‌دهم آسفالت گرم است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد: استفاده از فن‌آوری‌های نوین در اجرای آسفالت می‌تواند از هزینه بسیار زیادی که سالانه در اثر تعمیر و بازسازی بخش‌های فرسوده آسفالت به کشور تحمیل می‌شود، جلوگیری کند.

نظر شما