شناسهٔ خبر: 53681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صادقلو خبر داد:

تلاش برای افتتاح جاده هشتگرد- طالقان در شهریور امسال

راهسازی فرماندار طالقان از احتمال افتتاح مسیر هشتگرد به طالقان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد صادقلو فرماندار طالقان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسیر هشتگرد به طالقان در سه فاز هشتگرد تا تونل به طول ۱۵ کیلومتر، تونل به طول حدود یک کیلومتر و تونل تا طالقان به طول ۱۵ کیلومتر در حال احداث است.

صادقلو افزود: در نظر داشتیم این مسیر را همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم اما بارندگی‌های اخیر و وجود برف در نزدیکی محل حفر تونل کار را دشوار کرده است، ولی این تلاش ادامه دارد و جای امیدواری است با رسیدن اعتبارات و حل شدن مشکلات این چنینی این پروژه در همان هفته دولت افتتاح شود.

فرماندار طالقان در ادامه از پروژه گازرسانی به روستاهای طالقان گفت و تصریح کرد: در این پروژه گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکثر روستاهای طالقان فرعی هستند و گازرسانی به آنها دشوار است، افزود:  در حال حاضر مسیر اصلی گازرسانی تا بالاطالقان نقشه‌برداری و پس از اخذ مجوزهای لازم کار به دست پیمانکاران سپرده شده و مجوز انجام لوله‌کشی به شش روستا نیز اخذ شده است.

صادقلو با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاهای طالقان از برنامه‌های اصلی و در اولویت است، گفت: طالقان ۸۰ روستا دارد و با توجه به اعتبارات اندک گازرسانی به همه این روستاها ممکن است ۶ سال طول بکشد.

نظر شما