شناسهٔ خبر: 53693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرابی مطرح کرد؛

لزوم انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات طرح‌های مصوب شهری

سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: در راستای اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" تمای اطلاعات طرح‌های مصوب و قابل استناد شهرهای حوزه استحفاظی این اداره کل بدون محدودیت و تبعیض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، در راستای اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" تمامی اطلاعات طرح‌های مصوب و قابل استناد شهرهای حوزه استحفاظی این اداره کل بدون محدودیت و تبعیض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است چون مخاطب و ذینفعان اصلی طرح‌های شهری، مردم و شهروندان هستند لذا دسترسی مردم به اطلاعات و جزئیات این طرح‌ها از ضروریات است و قاعدتاً هیچ موضوعی در این خصوص نباید از دید مردم پنهان و یا دسترسی به  آن محدود شود.

وی افزود: محدود کردن دسترسی به اطلاعاتی که طبقه‌بندی‌شده و محرمانه نیستند علاوه بر اینکه مغایر با قانون است مشکلات و معضلات عدیده‌ای همچون رانت اطلاعاتی و سوءاستفاده‌های دیگر را سبب می‌شود و عامه مردم نیز از این موضوع متضرر می‌شوند.

مهرابی تصریح کرد: در اجرای ماده ۵ این قانون، حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل تلاش دارد علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات به مراجعه‌کنندگان و محصلین مربوط به این حوزه جهت پیشبرد اهداف تحصیلی بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ، اطلاعات مذکور را بر روی وب‌سایت اداره کل به آدرس www.larestanmrud.ir بارگذاری نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ بر روی این درگاه قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

نظر شما