شناسهٔ خبر: 53716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان خبر داد:

خط‌کشی یک هزار و ۱۶۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان همدان

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در فروردین‌ماه امسال هزار و ۱۱۶۵ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان همدان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به اینکه همه محورهای مواصلاتی استان دارای خط‌کشی بوده و سالیانه به شکل مستمر و جاری احیاء، تجدید و نگهداری می‌شوند، گفت: خط‌کشی محورها به دید رانندگان در جاده کمک می‌کند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: تلاش مداوم و مستمر راهداران برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های استان از جمله اقداماتی است که در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار دارد.

پرورشی خرم، رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی را ضروری دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال در بحث ایمنی مسیرها، هزار و ۷۷۵ عدد تابلو اخطاری و انتظامی توسط راهداران تعمیر و نصب شده است.

وی ادامه داد: تعمیر ۱۸ مترمربع تابلو اطلاعاتی و تعمیر و نصب ۲۰۰ عدد بازتاب ایمنی و استوانه‌ای از اقدامات این اداره کل در فروردین‌ماه سال جاری بوده است.

این مسئول با بیان اینکه به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون‌شهری، ۷۸۵ دستگاه چراغ چشمک‌زن جدید در محورهای استان نصب شده است، یادآور شد: همچنین سرویس و نگهداری ۱۴۱ کیلومتر چراغ مه شکن در سطح راه‌ها انجام شده تا رانندگان و مسافران در جاده‌ها سفری مطمئن‌تر داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: در فروردین‌ماه امسال همچنین ۱۰۶ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و ۸ هزار و ۶۰۰ عدد از علائم ایمنی نیز توسط راهداران این اداره کل شستشو شده است.

حمید پرورشی خرم بیان کرد: پاک‌سازی کنار نیوجرسی و گاردریل به میزان ۵۶ کیلومتر، رنگ‌آمیزی ۱۲۷ عدد علائم و ۳۲ کیلومتر شیارهای طولی و عرضی در راه‌های استان ایجاد شده است.

استان همدان، دارای ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه راه روستایی است.

نظر شما