به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پلمه رئیس فدراسیون لجستیک ایران، در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" مبنی بر توقف فعالیت های خود در بنادر ایران ، تاکید کرد: شناورهای شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریمها هیچگاه به صورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکسهای کانتینری این شرکتها توسط سایر شرکتها به صورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور میشدند.
سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک
وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکس های کانتینری مدیریت شده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمی کرد.
رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک به جای ارائه خدمات در ایران ، فعالیتهایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیر اصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالا ها میشد که در ارتباط با این شرکت بودند.
تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد
وی با تاکید بر این که سهم شرکت های کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها ۱۳ درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکت های کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.
بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران
رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار کرد: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تاثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکتهای کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دیانوردی بررسی کرد.
مسعود پلمه تاکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیم گیری را بر فعالیت های ایران مدار متمرکز کنیم ؛ به گونهای که شرکتهای ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.
وی همچنین از برنامهریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
نظر شما