شناسهٔ خبر: 53743 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس فدراسیون لجستیک ایران تاکید کرد:

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی

مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکت‌های کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر ۱۳ درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکت‌های کشتیرانی پوشش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پل‌مه رئیس فدراسیون لجستیک ایران، در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" مبنی بر توقف فعالیت های خود در بنادر ایران ، تاکید کرد: شناورهای شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریم‌ها هیچگاه به صورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکس‌های کانتینری این شرکت‌ها  توسط سایر شرکت‌ها به صورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور می‌شدند.

سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک

وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکس های کانتینری مدیریت شده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمی کرد.

رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک به جای ارائه خدمات در ایران ، فعالیت‌هایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیر اصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالا ها می‌شد که در ارتباط با این شرکت بودند.

تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد

وی با تاکید بر این که سهم شرکت های کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها ۱۳ درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکت های کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.

بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران

رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار کرد: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تاثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکت‌های کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دیانوردی بررسی کرد.

مسعود پل‌مه تاکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیم گیری را بر فعالیت های ایران مدار متمرکز کنیم ؛ به گونه‌ای که شرکت‌های ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

نظر شما