شناسهٔ خبر: 53760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اردیبهشت‌ماه امسال صورت گرفت:

تردد بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان زنجان

تردد مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد وسیله نقلیه در ۳۴ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در اردیبهشت‌ماه امسال تعداد ۱۱.۸۸۲.۶۰۰ تردد وسیله نقلیه در ۳۴ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

دست‌نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۶۸ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۷ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۵۱۹.۶۶۴ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۴۳۳.۶۶۲ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود با ۱۸.۸۲۸ جابجایی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۲۷ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، تصریح کرد: ۳.۱۸۱.۲۶۲ وسیله نقلیه سنگین در اردیبهشت‌ماه در محورهای مواصلاتی استان تردد داشتند و در حالی که میانگین کشوری ۱۶ درصد بود، استان زنجان در رتبه ۵ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۳۷ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۶۱ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۹ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۷۱۳ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور گرماب – زرینه‌رود با ۲۵  تردد در ساعت صورت گرفته است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۶۸ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان زنجان فعال هستند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ دستگاه بود.

نظر شما